• Anonym (Tung)

V 32-33 och värmen

Är gravid i slutet av v 32 och den här värmen KNÄCKER mig. Känner mig så tung, otymplig, med konstanta sammandragningar och en stor mage. Det är andra graviditeten och jag tror jag är lika stor nu som i v 38 senast. Förra barnet kom på vintern. Har ingen svullnad änsålänge men bebis rotar runt i magen så det känns som hen ska gräva sig ut vilken sekund som helst och jag går runt med känslan av ett stort stenhårt bowlingklot i fram. 

Vad kan man göra för att allt ska kännas lite mer humant egentligen? Sitta är jobbigt, ligga är jobbigt så fort jag ska röra mig minsta lilla och gå runt nu gör mig genomsvettig direkt.

• Svar på tråden V 32-33 och värmen
  • EnAnonumius
    Anonym (Tung) skrev 2023-06-17 17:40:16 följande:
    V 32-33 och värmen

Är gravid i slutet av v 32 och den här värmen KNÄCKER mig. Känner mig så tung, otymplig, med konstanta sammandragningar och en stor mage. Det är andra graviditeten och jag tror jag är lika stor nu som i v 38 senast. Förra barnet kom på vintern. Har ingen svullnad änsålänge men bebis rotar runt i magen så det känns som hen ska gräva sig ut vilken sekund som helst och jag går runt med känslan av ett stort stenhårt bowlingklot i fram. 

Vad kan man göra för att allt ska kännas lite mer humant egentligen? Sitta är jobbigt, ligga är jobbigt så fort jag ska röra mig minsta lilla och gå runt nu gör mig genomsvettig direkt.

Kylning.
    Finns flera sätt att kyla sig på.

* Våt handduk på axlarna som går ned på ryggen. Vätan avdunstar och då kyler det av dig samtidigt.

* Våt tröja (t-shirt)  effekt, se handduk.

Sedan så har man alltid fläkt också, det kan man komplicera med med våt handduk/t-shirt, eller köra enbart på fläkt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lau)

Gud vad jag känner igen mig. Vecka 37 med första barnet. Jag sover också så otroligt dåligt, ligger å vrider å vänder mig och varje gång man vänder sig gör det ont och kräver massa energi. Svullna fötter som värker. En bebis som sparkar så det känns som att en liten fot ska titta fram när som helst😅 ibland ser magen verkligen fascinerande levande ut, pekar åt alla håll.

Det som ger mig en stunds lättnad är att bada i badkar. Hade åkt och badat vid någon strand om jag haft möjlighet.

Svar på tråden V 32-33 och värmen