• Nina90

    Några ruvare juni 2023?

     


    Jag är på ruvardag 4, vi genomgår IVF med embryodiagnostik (PGT) pga en genetisk sjukdom som nedärvs 50%. Jag har även endometrios och en komprimerad äggstock efter operation. Det har tagit oss ca 3 år av köer och remisser för att få komma till behandling och vi har aldrig försökt själva. 


     


    Vi fick ut 14 ägg, 10 mogna, 8 blev befruktade och 3st klarade sig till dag 5. Sen var det 2 som var friska, ett ganska normalt och bra resultat i PGT-världen tydligen :)


     


    Iallafall så är jag som sagt på dag 4 och har inte kunnat hålla mig från att testa trots att det är jättetidigt, det kom såklart tillbaka negativt både igår och idag. 


    Jag har dragningar i äggstock/livmoder men det kanske är lutinus som ger det. 


     


    Någon annan som ruvar just nu? 





  • Svar på tråden Några ruvare juni 2023?
  • Leidss

    Iz1: Det låter nästan exakt som mig! Satte också in embryo i måndags. Hade jätteproblem att hitta livmodertappen men det gick tillslut. Har samma testdag men kommer aldrig klara att hålla mig så länge från att testa. Detta är vår tredje återföring och nu har vi 5 embryon kvar. Hoppas på lite tur denna gången! 

  • mulin

    Här har plusset hållit i sig till testdagen ☺️ har ett VUL inbokat om exakt en vecka och tycker tiden kryper fram! 

  • Nina90

    Jag håller tummarna för er! jag hade dragningar och fick yrselattackerna och korta Illamående känslor 1 dag. Dagen efter plussade jag.


    Mulin: härligt, här med! oj, redan, vad kul! I vilken vecka blir det? Jag är så nyfiken själv men de sa till mig att tidigast boka VUL till 19/7. 

  • mulin
    Nina90 skrev 2023-07-03 06:26:15 följande:

    Jag håller tummarna för er! jag hade dragningar och fick yrselattackerna och korta Illamående känslor 1 dag. Dagen efter plussade jag.


    Mulin: härligt, här med! oj, redan, vad kul! I vilken vecka blir det? Jag är så nyfiken själv men de sa till mig att tidigast boka VUL till 19/7. 


    Jag tycker också det är tidigt, lite väl tidigt? Kommer endast vara i 6+1 men det Var kliniken som gav mig den tiden.. ja din tid känns mer rimlig tycker jag!
  • Iz1
    Leidss skrev 2023-06-29 19:25:05 följande:

    Iz1: Det låter nästan exakt som mig! Satte också in embryo i måndags. Hade jätteproblem att hitta livmodertappen men det gick tillslut. Har samma testdag men kommer aldrig klara att hålla mig så länge från att testa. Detta är vår tredje återföring och nu har vi 5 embryon kvar. Hoppas på lite tur denna gången! 


    Hur har det gått för dig? Jag fick tyvärr mens igår på RD7 och testade negativt imorse.. Känns så jäkla mörkt just nu även om detta är första insättningen för oss. Börjar direkt oroa mig för att något är fel på mig och att detta aldrig kommer gå vägen. Håller tummarna för er andra! 
  • Nommsan

    Här är vi på RD 11. med 6 dagars kläckt blastis.

    Vi gjorde FET då risken för överstimulering va hög. Fick ut 21 ägg, 18 befruktade 9 blastisar till frysen.

    Detta är vår första ET och har TD imorgon, men kunde inte hålla mig så tog ett test idag. Dock ej morgonurin.
    Översta är nygjord och undre har torkat.
    Va tror ni?

  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-10 20:15:57 följande:

    Här är vi på RD 11. med 6 dagars kläckt blastis.

    Vi gjorde FET då risken för överstimulering va hög. Fick ut 21 ägg, 18 befruktade 9 blastisar till frysen.

    Detta är vår första ET och har TD imorgon, men kunde inte hålla mig så tog ett test idag. Dock ej morgonurin.
    Översta är nygjord och undre har torkat.
    Va tror ni?

    //


    Skulle helt klart säga att det är positivt! Grattis! 😊❤️
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-12 14:40:20 följande:

    Ni hade rätt! 🤗


    Så roligt! Grattis! 😍
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-15 19:16:29 följande:

    Tack så mycke! 
    Hur går de för er andra? Några nyheter? Håller tummarna!


    Har varit på VUL för en vecka sen och fick se ett pickande hjärta 🥰
  • Nommsan
    mulin skrev 2023-07-16 01:07:06 följande:
    Har varit på VUL för en vecka sen och fick se ett pickande hjärta 🥰
    Åh va mysigt! Underbar känsla! När är bf? Själv ska jag på första ul den 8 augusti...lång väntan!
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-16 19:41:11 följande:
    Åh va mysigt! Underbar känsla! När är bf? Själv ska jag på första ul den 8 augusti...lång väntan!
    Ja vi fick en väldigt tidig tid, va endast i 6+1 när vi gjorde VUL. väntan är olidlig! Men håller tummarna att allt ser bra ut då :) 
    Jag har bf 29/2. Dudå? :)
  • Nommsan
    mulin skrev 2023-07-17 00:55:51 följande:
    Ja vi fick en väldigt tidig tid, va endast i 6+1 när vi gjorde VUL. väntan är olidlig! Men håller tummarna att allt ser bra ut då :) 
    Jag har bf 29/2. Dudå? :)
    Ja verkligen! Hur kommer de sig att ni gjorde så tidigt? Själv har jag bf 15 mars men kommer bli planerat kejsarsnitt några veckor innan då jag har en trasslig sjukdomshistorik, så blir kanske ungefär samtidigt som dig 🤗
  • mulin
    Nommsan skrev 2023-07-18 20:51:18 följande:
    Ja verkligen! Hur kommer de sig att ni gjorde så tidigt? Själv har jag bf 15 mars men kommer bli planerat kejsarsnitt några veckor innan då jag har en trasslig sjukdomshistorik, så blir kanske ungefär samtidigt som dig 🤗
    Jag vet faktiskt inte. Reflekterade inte förrän efter vi bokat in tiden att jag skulle vara i 6+1. Var lite orolig att det skulle vara för tidigt men det gick ju bra ☺️. Ah okej, spännande! Ja då låter det som att det blir väldigt nära varandra vi får våra bebisar 🥰
  • Nommsan
    mulin skrev 2023-07-21 09:28:22 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Reflekterade inte förrän efter vi bokat in tiden att jag skulle vara i 6+1. Var lite orolig att det skulle vara för tidigt men det gick ju bra ☺️. Ah okej, spännande! Ja då låter det som att det blir väldigt nära varandra vi får våra bebisar 🥰
    Lyllos dig, hade gärna gjort så tidigt jag med. Men nu har dom dessutom sommarstängt så kan inte ens ställa frågan 😅 Själv är jag lite orolig eftersom jag går in i v 7 imorgon men på de digitala stod de häromdagen gravid 2-3. Jättemärkligt, får tankar som att de inte är livsdugligt eller missfall på g... 
    De tillsammans med att jag knappt har några symtom förutom stenhårda bröst känns de jobbigt. Hur har du de med symtom förresten? 
    Ja jag hoppas verkligen vi får våra loppor samtidigt, eller att de kommer iaf 🥰
  • mulin

    Förstår oron? oron är helt klart det jobbigaste! Men om det är till någon tröst har jag hört många som varit i din situation med testerna utan att det varit någon fara, verkar vara otroligt individuellt när testen stegrar. 🥰


    Jag har varit otroligt trött och illamående. knappt kommit ur sängen vissa dagar pga illamående. Tappat vikt pga orkar inte äta ? nu sen ett var dagar tillbaka har det lugnat sig avsevärt och det ligger bara lite lätt i bakgrunden, även det skapar oro men jag försöker tänka positivt och vara glad för det istället. en hel månad kvar till KUB så det är lång väntan nu. 

  • Nommsan
    mulin skrev 2023-07-22 09:45:27 följande:

    Förstår oron? oron är helt klart det jobbigaste! Men om det är till någon tröst har jag hört många som varit i din situation med testerna utan att det varit någon fara, verkar vara otroligt individuellt när testen stegrar. 🥰


    Jag har varit otroligt trött och illamående. knappt kommit ur sängen vissa dagar pga illamående. Tappat vikt pga orkar inte äta ? nu sen ett var dagar tillbaka har det lugnat sig avsevärt och det ligger bara lite lätt i bakgrunden, även det skapar oro men jag försöker tänka positivt och vara glad för det istället. en hel månad kvar till KUB så det är lång väntan nu. 


    Tack för peppen 🥰

    Skönt att de känts bättre för dig de sista! Själv hade jag gärna fått lite mer symtom igen. Dom har avtagit. Inte för att jag haft så mycke men ändå växtvärk då och då, ömma bröst och hunger. Men nu är de egentligen vara lite ömma bröst kvar... De samt att jag även idag tog dessa test som jag blir oroad över, fort 2-3 v och är 6+3 idag. Dock är de ju en stegring på de vanliga stickorna även om de är över en längre period. Känner mig vara väldigt orolig för MA.

    Har ju som sagt inte mitt vul förens om 2 veckor, lång väntan precis som du nämner 🙈 

    Vi håll

    er tummarna.
Svar på tråden Några ruvare juni 2023?