• Anonym (Lotta)

Hjälp! Jag är svartsjuk

bakgrund 
    jag har varit i förhållanden sen jag var 15 år där pojkvännen varit svartsjuk. Nu till Problemer, jag! Är nu den svartsjuka! jag träffade jag en underbar man och vi har varit tillsammans i många år men Jag blir så svartsjuk. Han blir aldrig svartsjuk. Nu gör jag ju inget för att han ska bli det så en sund man helt enkelt. Men så blir jag svartsjuk. Och jag hatar känslan och jag hatade den när mina ex var svartsjuka men på nått sätt måste deras svartsjuka gjort mig mer säker i förhållandet. Ändå var de otrogna men förhållandena var stormiga. Passionerade. Men såklart giftiga. jag har aldrig varit otrogen ska förtydligas men ändå inte heller känt mig ok med migsjälv. har många skavanker som jag stör mig på i mitt utseende och är ganska vilsen. blev mobbad i skolan för att jag var sent utvecklad, kortast i klassen och smal. När jag sen fick min första pojkvän blev han mitt allt och jag höll krampaktigt fast vid honom i 7 år trotts att han behandlade mig väldigt dåligt. 

det som triggar min svartsjuka är tjejer på stranden jag tror det bottnar i min kropp som jag ej är ok med och alla perfekta kroppar triggar min osäkerhet.
    Unga tjejer som är nakna på film? tjejer han jobbar nära med eller tjejer han tränar med? ni ser jag måste ha proffesionell hjälp.. kan man få der anonymt någonstans? Vill inte ha min svartsjuka i nån journal.. jag måste bli ok med migsjälv och sluta oroa mig och sluta vara svartsjuk? jag kommer inte bli snyggare med åren och jag kommer inte kunna leva såhär begränsat?. Och inte minst vill jag att min man ska må bra med mig?han är den bästa?. Och allt är bra utom detta. 

• Svar på tråden Hjälp! Jag är svartsjuk
  • Anonym (Hmm)

Har aldrig varit svartsjuk men har tyvärr haft partner som varit det.
    Lustiga är ar att min mest svartsjuka partner även var den som var otrogen.
    Rätt skönt att slippa henne kan jag tycka...

• Anonym (Lotta)

Det kan jag förstå! Skulle aldrig kunna vara otrogen och jag vet att min man inte heller skulle vara det. men ändå är jag fast i denna onda cirkel Som bara jag kan bryta men jag har försökt och söker nu tips om proffesionel hjälp.

Svar på tråden Hjälp! Jag är svartsjuk