• lookout

    Levrat blod

    Efter en låg tids försök har vi äntligen plussat och om allt går som det ska blir vi tre i februari 2024. Dock är jag orolig att allt inte är som det ska. Är i vecka 8 (7+3) och har sedan fredags natt, alltså 4 dagar, fått typ som små mängder levrat blod på pappret när jag torkar mig eller väldigt ljusbruna flytningar. Kommer inte varje gång jag gå på toa och blir mer som små missfärgningar på trosskyddet. Har fortfarande graviditetssymtom så som ömma bröst, svullen mage och lätt ?växtvärk? vid livmodern. Har varit i kontakt med 1177 och min mödracentral och alla säger att jag endast ska vara uppmärksam på stora blödningar och plötsligt smärta. Är så rädd att graviditeten ska ha stannat av eller att jag är påväg att få missfall. Har någon varit med om något liknande? Min första riktiga check är inte förens om nästa en månad och kan inte gå runt i ovisshet så länge. Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Levrat blod
  • Anonym (4)

    Jag blödde massor med mitt första barn. Vi pratar rött, rinnande och som krävde binda. Var så säker på ett 5.e missfall, men som du förstår blev det barn av det. Glad

    Mina missfall har börjat med mindre mängd blod, men snabbt eskalerat till störtfloder blod och enorm smärta. Max inom en dag.

    Nu är det sommartider och ofta semesterstängt på de privata klinikerna, men ring runt och kolla om du inte kan få en tid för VUL nånstans.

  • lookout

    Imorgon har ?blödningarna? hållit på i en vecka. Vet inte om detta är vanlig spotting eller tecken på att graviditeten har stannat av. Är fortfarande små mängder levrat blod. Vill bara att blödningen ska sluta så att jag kan återgå till lycka över denna graviditeten, men finns säkert inte något barn längre. Försöker prata med min partner, men han säger att det säkert inte är någon fara och att jag ska fokusera på annat. Vet inte vad jag gör om vi förlorar detta barn. 1,5 år och vårt enda resultat slutar i nederlag. Detta kommer knäcka mig.

  • Anonym (4)
    lookout skrev 2023-06-23 23:49:44 följande:

    Imorgon har ?blödningarna? hållit på i en vecka. Vet inte om detta är vanlig spotting eller tecken på att graviditeten har stannat av. Är fortfarande små mängder levrat blod. Vill bara att blödningen ska sluta så att jag kan återgå till lycka över denna graviditeten, men finns säkert inte något barn längre. Försöker prata med min partner, men han säger att det säkert inte är någon fara och att jag ska fokusera på annat. Vet inte vad jag gör om vi förlorar detta barn. 1,5 år och vårt enda resultat slutar i nederlag. Detta kommer knäcka mig.


    Boka ett VUL så du slipper grubbla. Jag håller en tumme!
Svar på tråden Levrat blod