• Essamamma

    Slutat med venlafaxin - ledvärk?

    Jag slutade med venlafaxin för ca två månader sen, efter ungefär 10 års användning.
    Jag har läst mig fram till att det kan vara värre än att tända av på tunga droger. De första dagarna var riktigt hemska, nu är de värsta psykiska utsättningssymtomen borta, lite känslor av overklighet fortfarande. 
    Men något annat har uppkommit som jag inte kan koppla till annat än medicinstoppet. Jag har så fruktansvärt ont i kroppen. Höfter, knän, rygg, fötter. På morgnarna tar jag mig knappt upp. Jag rör mig extra mycket men det hjälper inte, heller inte läkemedel typ ibuprofen. Har någon annan varit med om detta? Jag börjar känna att smärtan påverkar mig väldigt negativt, jag kan inte sätta mig på golvet för jag är rädd att jag inte tar mig upp igen tex. 

  • Svar på tråden Slutat med venlafaxin - ledvärk?
  • tacotruck

    Hej. Jag hade precis samma när jag slutade med sertralin. Dock hade jag mest besvär i knäna och höfterna. hade svårt att komma mig upp på morgonen eller vända mig i sängen. Tyckte själv att jag trappat ner långsamt. kontaktade vårdcentralen och läkaren sa att det kan bli så här men att det är ganska ovanligt. Jag fick åter börja med sertralin efter jag träffat på en mycket låg dos 25 Mg och problemen försvann. provade sedan att trappa ut igen men mycket långsammare och då gick det bättre.

Svar på tråden Slutat med venlafaxin - ledvärk?