• Anonym (S)

Någon som äter sertralin

Ska börja med sertralin mot ångest och Depp.
    någon som äter dessa och vill berätta lite hur ni mår?

• Svar på tråden Någon som äter sertralin
  • Anonym (B)

Har ätit förut. Minns att toppar och dalar liksom kapades av, inte så jag blev avtrubbad utan bara så jag slapp de allra starkaste utloppen. Väldigt glad kunde jag så klart fortfarande bli, det var mer de negativa känslorna som lugnades.

• Anonym (S)
    Anonym (B) skrev 2023-06-20 22:29:13 följande:

Har ätit förut. Minns att toppar och dalar liksom kapades av, inte så jag blev avtrubbad utan bara så jag slapp de allra starkaste utloppen. Väldigt glad kunde jag så klart fortfarande bli, det var mer de negativa känslorna som lugnades.

Var det jobbigt att börja med den? Insättningssymto?
  • Anonym (Hjälpte)

Mina dalar upp och ner blev mer stabil. Så jag kunde få andas. Men, insättningsymtomen var otroligt hemsk. 2-3 veckor av rent helvete. Jag är glad att jag orkade stå ut för setralin har hjälpt mig så mycket. Ätit nu i 5 år. 

• Anonym (B)
    Anonym (S) skrev 2023-06-20 22:55:01 följande:
    Var det jobbigt att börja med den? Insättningssymto?
    Nej, inte alls. Och inte att fasa ut sedan heller. Minns inte exakt hur länge men tror jag åt dem i ca två år.
  • Anonym (Sämsta_SSRIn)

Sämsta SSRI:n. Funkade inte alls på mig och jag har hört flera som inte fått den önskade effekten av dem. Det är väl samma piller som kallades för Zoloft innan?

• Anonym (S)
    Anonym (Sämsta_SSRIn) skrev 2023-06-21 08:15:34 följande:

Sämsta SSRI:n. Funkade inte alls på mig och jag har hört flera som inte fått den önskade effekten av dem. Det är väl samma piller som kallades för Zoloft innan?

Ja precis, zoloft. 

vad funkade för dig då i medicinväg?

• Anonym (Å)

Bästa jag gjort. Åt sertralin i 3 år. Upp och ned försvann. Botade också min sociala fobi. Slutade tvärt utan nedtrappning vilket inte heller var något problem. Det enda var att jag hade problem med sex och lust  men när jag slutade blev sexlusten  ENORM :) 

• Anonym (Jojjio)

Jag har stått på Sertralin i drygt 1 år nu och mår toppen. I höstas/vintras så dippade jag men blev inte som innan. Sen under en ganska lång tid upplevde jag att jag var mer avtrubbad. Normalt sett så kan jag bli berörd och gråta en skvätt till en film eller om jag läser något sorgligt men märkte att det inte hände ett skit. Var lite jobbigt för det är ju en del av mig. Kunde heller inte bli lika uppspelt som vanligt, som jag annars blir av små saker som gör mig glad. Det här gick dock över. 

Det är dock väldigt olika hur man reagerar. Jag hade inga symptom vid insättning och har aldrig haft vid utsättning heller (ätit till och från i många år). 

Svar på tråden Någon som äter sertralin