• Anonym (---)

Så vidrigt - ostädade toaletter :(

I de senaste lägenheterna jag bott i har de som bott innan bara städat ytligt.

Bakom toaletterna har det varit så skitigt att jag blir orolig för min hälsa.
    Har varit tvungen att skrubba och städa jäkligt mycket för att få bort skiten.
    Det kan inte vara hälsosamt att andas in ingrott... skit.Kräks 

Vad är det för vidriga människor som bor i de här lägenheterna? Hur kan de skita ner så? 

Jag använde självklart handskar och munskydd, men jag antar att min hälsa är skadad för all framtid.
    Måste varit vidriga män som bott innan. Vad håller de på med?

Alltså, jag känner mig så äcklad att jag måste skrubba bort min egen kropp känner jag.
    Hur mycket jag än tvättar både mig och badrummet känner jag mig aldrig ren.

Någon mer som varit med om slarvigt städade lägenheter vid inflytt? :(

• Svar på tråden Så vidrigt - ostädade toaletter :(
  • Anonym (....)

Och vad sa hyresvärden när du påpekade att städningen inte var godkänd? 

• Anonym (---)
    Anonym (....) skrev 2023-06-21 00:04:41 följande:

Och vad sa hyresvärden när du påpekade att städningen inte var godkänd? 

Förra lägenheten fick jag tjata mig till att de tog in städare.
    De städarna slarvade när de städade, så jag fick städa själv ändå.

I den här lägenheten har de inte gjort något alls när jag sagt att det var slarvigt städat.
    Den här lägenheten ser åtminstone ytligt städad ut, till skillnad från förra.

Ugh... jag mår ILLA!
  • Anonym (---)

Är min hälsa skadad för all framtid nu? :( 

• Anonym (....)
    Anonym (---) skrev 2023-06-21 00:24:24 följande:

Nej. 
  • Anonym (städning)

Nej jag tror inte att din hälsa är skadad för all framtid. Hur tror du att man klarade sig förr i världen när man hade ute dass och sov i små stugor med boskap inomhus på vintern för att hålla värmen.
    Kroppen har ett immunförsvar och vi klarar av bakterier och smuts även om vi tycker att det är äckligt. 
    Om du städar och skrubbar rent så får du ju fint i ditt hem. Kanske kan ta hjälp om du känner att det är svårt. Och fixa till så att det blir ombonat....och försöka glömma hur det såg ut när du kom. Det kommer du göra med tiden tänker jag...

• Anonym (---)
    Anonym (städning) skrev 2023-06-21 00:38:20 följande:

Nej jag tror inte att din hälsa är skadad för all framtid. Hur tror du att man klarade sig förr i världen när man hade ute dass och sov i små stugor med boskap inomhus på vintern för att hålla värmen.
    Kroppen har ett immunförsvar och vi klarar av bakterier och smuts även om vi tycker att det är äckligt. 
    Om du städar och skrubbar rent så får du ju fint i ditt hem. Kanske kan ta hjälp om du känner att det är svårt. Och fixa till så att det blir ombonat....och försöka glömma hur det såg ut när du kom. Det kommer du göra med tiden tänker jag...

Tack!!
    Ja, jag hoppas att det inte är hälsovådligt...
    Jag vet att vi inte alltid haft möjlighet att städa som vi gör nu... men ibland blir jag liksom överväldigad när något är väldigt smutsigt. :( 

Eller inte ibland... ofta.
    jag är inte en pedant person som inte tål någon smuts alls, men efter en viss gräns så blir jag otroligt äcklad och det blir som att min instinkt säger mig att jag kommer bli sjuk/kroppsligt skadad.
  • Anonym (---)
    Polyrytm skrev 2023-06-21 00:59:14 följande:

Vidriga män?

Det stämmer. :( De som bott innan.
  • Anonym (danger)

Det finns en risk för det tyvärr. Utsätter man sej för smuts kan det utveckla resistenta nya arter som det inte finns vård för.
  • Anonym (....)
    Anonym (danger) skrev 2023-06-21 11:59:10 följande:
    Det finns en risk för det tyvärr. Utsätter man sej för smuts kan det utveckla resistenta nya arter som det inte finns vård för.
    Nej. 
  • molly50
    Anonym (---) skrev 2023-06-20 23:54:04 följande:
    Så vidrigt - ostädade toaletter :(

I de senaste lägenheterna jag bott i har de som bott innan bara städat ytligt.

Bakom toaletterna har det varit så skitigt att jag blir orolig för min hälsa.
    Har varit tvungen att skrubba och städa jäkligt mycket för att få bort skiten.
    Det kan inte vara hälsosamt att andas in ingrott... skit.Kräks 

Vad är det för vidriga människor som bor i de här lägenheterna? Hur kan de skita ner så? 

Jag använde självklart handskar och munskydd, men jag antar att min hälsa är skadad för all framtid.
    Måste varit vidriga män som bott innan. Vad håller de på med?

Alltså, jag känner mig så äcklad att jag måste skrubba bort min egen kropp känner jag.
    Hur mycket jag än tvättar både mig och badrummet känner jag mig aldrig ren.

Någon mer som varit med om slarvigt städade lägenheter vid inflytt? :(

Jag hr också varit med om slarvigt städade lägenheter vid inflytt.
    Dock inte toaletter,utan mer skåp och lådor i kök som inte varit urtorkade,så att jag fått göra det själv innan jag kunnat ställa in något där.
  • Anonym (schnappi)
    Anonym (danger) skrev 2023-06-21 11:59:10 följande:
    Arter av vad? Människor? 
  • Anonym (danger)
    Anonym (....) skrev 2023-06-21 12:05:42 följande:
    Nej. 
    Det finns många som dör av smuts.
    Anonym (schnappi) skrev 2023-06-21 12:13:36 följande:
    Arter av vad? Människor? 
    Arter du inte vill träffa.
  • Anonym (....)
    Anonym (danger) skrev 2023-06-21 13:29:21 följande:
    Det finns många som dör av smuts.
    Anonym (schnappi) skrev 2023-06-21 12:13:36 följande:
    Arter av vad? Människor? 
    Arter du inte vill träffa.
    Nej, man dör intr av smuts. 
  • Anonym (Klös)

Men vad är det för hyresvärdar du haft egentligen, dom borde ju inspekterat om städningen var ordentligt gjord och om inte ta dit en städfirma och den tidigare hyresgästen får såklart stå för kostnaden. Jag hade inte städat upp någon annans gamla avlagringar, fy fan vad äckligt. Män är riktiga smutsgrisar generellt så kan bara tänka mig hur det såg ut i ditt badrum.

• molly50
    Anonym (Klös) skrev 2023-06-21 14:08:28 följande:

Men vad är det för hyresvärdar du haft egentligen, dom borde ju inspekterat om städningen var ordentligt gjord och om inte ta dit en städfirma och den tidigare hyresgästen får såklart stå för kostnaden. Jag hade inte städat upp någon annans gamla avlagringar, fy fan vad äckligt. Män är riktiga smutsgrisar generellt så kan bara tänka mig hur det såg ut i ditt badrum.

Men det framgår väl ingenstans att dt var en man sm bodde i lägenheten innan TS?
    Och alla män är inte smutsgrisar generellt.
    Dte finns renliga och pedanter även bland män. 
  • Anonym (Saxen)
    Anonym (Klös) skrev 2023-06-21 14:08:28 följande:

Du kanske inte tror det men som städare kan jag säga dig att damtoaletter oftast (i stort sett alltid) är smutsigare och grisigare än herrarnas.

Lite piss på ringen är ingenting, eller lite på golvet för den delen.
    Inte i jämförlse med hur "damerna" svinar omkring sig.
  • Anonym (OCD)

Låter som att du har OCD.
  • Grusibrallan1
    Tror mest att det är din mentala hälsa som lidit av detta. Låter som en kraftig överreaktion och oro. 
  • Anonym (städning)
    Polyrytm skrev 2023-06-21 00:59:14 följande:

Vidriga män?

Lita inte på den instinkten utan lita till ditt förnuft istället. Det är bara din känsla att du kommer bli sjuk det är inte sanningen...Hoppas att du kommer trivas fint i nya lgheten, att du får till det så att det blir hembonat och fräscht.... =)=)
Svar på tråden Så vidrigt - ostädade toaletter :(