Mår dåligt över barndom och nutid
Jag mår dåligt till och från och har gjort det nästan hela mitt vuxna liv. Till viss del beror det på min barndom där min styvpappa har någon form av ADHD som gjorde att han tryckte ned mig och mina systrar mentalt och mamma mådde bara dåligt och åt antidepressiva.
Nu många år senare sedan jag flyttade hemifrån så kvarstår ibland mitt hat mot min styvpappa då jag fortfarande har kvar dessa minnen. Ibland önskar jag till och med att jag hade dödat honom när han låg och sov. Men jag är ju såklart glad över att jag inte gjorde det.
Nu har jag varit vuxen länge och har några år kvar till 40 och jag är väldigt ensam. Min mor har jag ingen kontakt med och min styvpappa knappt heller och det är inget jag är ledsen över heller. Systrarna hör knappt av sig och jag sitter ensam varje midsommar, jul, nyår och allt liknande och jag är äckligt less på det.
Det har gått så långt ibland att jag önskar att jag bara vågade ta mitt liv och slippa leva såhär. För livet är inte värt något om man lever helt ensam. Skulle gärna ha en egen partner och barn men jag är dålig med tjejer och jag har inget utseende som tjejer gillar heller, och är lite för blyg också så det går inte.
Vad ska jag göra åt min situation egentligen?