Lyrica mot ångest
Hej,
Finns det någon som äter denna medicin mot ångest?
Folk säger den tappar effekt efter ett tag.
Någon som står på denna under en längre tid mot ex GAD? Vilken dos tar ni?
Hej,
Finns det någon som äter denna medicin mot ångest?
Folk säger den tappar effekt efter ett tag.
Någon som står på denna under en längre tid mot ex GAD? Vilken dos tar ni?
Hur länge har du tagit Lyrica och vilken dos tar du? Jag tycker absolut att du ska ge det en chans det är en bra medicin som hjälper många.
Har du blivit ordentligt utredd så du vet vad ångesten beror på? Jag tänker så du inte har någon obehandlat underliggande problem det kan vara både fysiskt och psykiskt.
Hur länge har du tagit Lyrica och vilken dos tar du? Jag tycker absolut att du ska ge det en chans det är en bra medicin som hjälper många.
Har du blivit ordentligt utredd så du vet vad ångesten beror på? Jag tänker så du inte har någon obehandlat underliggande problem det kan vara både fysiskt och psykiskt.
Jag startade med 2x75 mg och ökade sedan till 2x150 mg.
Fungerar helt ok.
Det sker en tillvänjning, märktes väldigt väl när jag höjde styrkan. Blev lugnare och kände ett rus som sedan planade ut.
Hamnar i ett slags nolläge när jag tagit Lyrica. Ett jämnt läge,
Finns missbrukare som använder Lyrica och är såklart farligt när de hela tiden höjer dosen för att känna av den.
Jag startade med 2x75 mg och ökade sedan till 2x150 mg.
Fungerar helt ok.
Det sker en tillvänjning, märktes väldigt väl när jag höjde styrkan. Blev lugnare och kände ett rus som sedan planade ut.
Hamnar i ett slags nolläge när jag tagit Lyrica. Ett jämnt läge,
Finns missbrukare som använder Lyrica och är såklart farligt när de hela tiden höjer dosen för att känna av den.
Men slutar den hjälpa mot ångesten?
Vill inte hamna där den slutar verka och så står man där och mår sämre än sämst.
Men slutar den hjälpa mot ångesten?
Vill inte hamna där den slutar verka och så står man där och mår sämre än sämst.
Men är du inte rädd att fortsätta höja? Och hur mkt du kommer behöva fortsätta höja?
Hört att sluta med Lyrica ska vara värre än en at på heroin.
äter du några andra mediciner mot det mentala? Hoppas ok att jag frågar :)
Men är du inte rädd att fortsätta höja? Och hur mkt du kommer behöva fortsätta höja?
Hört att sluta med Lyrica ska vara värre än en at på heroin.
äter du några andra mediciner mot det mentala? Hoppas ok att jag frågar :)
Ok, skönt att höra. Rädd att det ska sitta i? äter bara i dagsläget 25 mg/morgon och 50 mg/kväll?
upplever ingen ångestdämpande effekt.
hur länge har du ätit dom? Tar du dom för ångest?
Ok, skönt att höra. Rädd att det ska sitta i? äter bara i dagsläget 25 mg/morgon och 50 mg/kväll?
upplever ingen ångestdämpande effekt.
hur länge har du ätit dom? Tar du dom för ångest?
Kände mig tung i huvudet och konstig på Lyrica, känslan gick aldrig över så slutade efter ett tag. Hjälpte mig inte mot ångesten när jag gick och mådde dåligt fysiskt av tabletten. Ingen rolig utsättning heller, nej jag kan inte rekommendera den medicinen.
Pregabalin/Lyrica är otroligt beroendeframkallande. Svårt att trappa ut.
Pregabalin/Lyrica är otroligt beroendeframkallande. Svårt att trappa ut.