• Anonym (V 25)

Ovärdigt med Graviditet

Efter två år har vi lyckats, jag är gravid! 
    Är i v 25 nu, och börjar längta tills jag har genomgått förlossningen och graviditeten är förbi.

Ovärdiga saker som är:
    Kräkas.
    Kräkas på stan, när folk ser pga det sker verkligen vart och när som helst. 
    (Gick av en stadsbuss för att spy i en buske förra veckan) 
    Kräkas och kissa på sig samtidigt.
    Nysa och kissa på sig. (Inga mängder kiss, men det kommer lite).
    Muttan har ändrat lukt! (Inte svamp).
    Konstant kissnödig....

Inse att sina byxor luktar illa efter en dags användning- pga ökade flytningar, mycket svett och säkert tyvärr även lite kiss. 
    Börja med trosskydd.

Sköra slemhinnor i näsan som gör att jag numera även blöder näsblod ibland.

Vad har det tradigaste varit med din graviditet?

Idag kändes lite hopplös. Problemfri graviditet i övrigt.

Glad midsommar! 

• Svar på tråden Ovärdigt med Graviditet
  • Anonym (...)

Förstår att de är jobbigt men jag hade gärna tagit över din graviditet då jag hade velat haft en hyffsat normal graviditet där man ändå hade kunnat leva, jag kan dessvärre inte göra något i princip då jag har stor risk att föda för tidigt då jag har försvagad livmodertapp...

• Anonym (happy days)

När folk först började blogga på nätet så skrev en kvinna om sin gravid-hemorrojd, som var stor som en mango och fick ett eget namn, typ Bengt-Åke eller nåt.

Hon levde med den i månader och skrev så roligt så man dog nästan, men fick till slut operation.

Så var glad så länge du inte har fått just den ovärdighetren kanske?

Jag hade som mest 11 irriterande eller smärtsamma gravidsymptom samtidigt. Kräks

• Anonym (Pest)

Jag drabbades av nästan allt som gravid förutom foglossning. Illamående, graviditetsmigrän, myom som smärtade, näsblod, svullet underliv, stod inte ut med lukter (spydde nästan om min man nyss duschat), gick upp mycket, jättesvårt att gå, blödningar, hemorrojder, täppt näsa. Mådde skit helt enkelt. Dessutom höggravid sommaren -18! Men det var värt allt!! Solig
    Det fanns faktiskt en oväntad fördel också- mitt hår på benen slutade i princip att växa så jag behövde inte raka benen.

Svar på tråden Ovärdigt med Graviditet