• Anonym (:()

Bo tillsammans när den andra träffat en annan..

Vi ska separera. Och i dag klämmer min man ut sig att han har en flört på gång. 
    Men de har sagt att de ska vänta med att ses tills jag har flyttat om 1,5 månad. De jobbar på samma jobb, men på olika avdelningar.

Jag har sådan lust att bo hos mina mamma,.. vi har också barn i hop. 

han försöker övertala mig att stanna, och lovar att inte inleda något med henne förrän jag flyttat.

vad hade ni gjort, eller har gjort i liknade situatio.. :(

• Svar på tråden Bo tillsammans när den andra träffat en annan..
  • Anonym (T)
    Anonym (Farmor) skrev 2023-06-27 15:49:39 följande:
    Det beror väl på hur ts mamma bor.

Jag, som har vuxna barn och barnbarn, skulle då inte vilja ha dem boende hos mig i sex veckor, speciellt inte nu när det är semestertider.
    Jag bor i en etta som på inget sätt är lämpad för fyra personer!

Var alternativet att bo på gatan, visst då får de komma. Men kan de bo kvar denna korta tid så får de faktiskt göra det.

Jag undrar varför det alltid tas för givet att vi mor- och farföräldrar som regel är beredda att utplåna oss själva för våra vuxna barns skull.

Tala för dig själv. För mig hade det varit självklart att ta emot dottern och barnen när hon går igenom en sådan kris oavsett hur jag bor. Det handlar Inte om att vara självutplånande utan att finnas där för sina närmaste. Det är sådant man får räkna med när man väljer att skaffa barn. Ansvaret tar inte slut när barnen växer upp. 

TS, åk till din mamma i stället. Han beter sig som en idiot. Kanske försöker han göra dig svartsjuk som någon föreslog ovan men det är lika omoget i så fall. 

• Tecum
    Anonym (Undrar) skrev 2023-06-26 20:19:30 följande:
    Men gode värld! Tror att väldigt få mammor inte skulle vilja ha barn och barnbarn hos sig hellre än att hon är hos sitt ex i en sådan skitsituation. Så himla konstigt inlägg. "Stanna där du är"??? Nej, självklart ska TS inte stanna där hon är. Han verkar ju helkonstig.
    Nåja det är flera mammor här som inte ser det som självklart att vuxna barn flyttar hem.
    Det jag reagerar på är att att om det är så illa, varför har TS inte redan flyttat till mamma? Fundera lite på det för det tyder på att det inte är självklart att det är en bra lösning. 
    Visst, om mamma bor i en stor villa borde det fungera smärtfritt. Men det vet vi inte och som sagt, hon säger säkert ja men menar hon det?

Sen är det något som inte stämmer, varför propsar exmaken på sex med TS när han har en ny flickvän? Är flickvännen en bluff? Visserligen visar TS att hon är en vuxen kvinna och fullt kapabel att säga nej, men varför ska hon ens behöva det? Det borde räcka med att hota berätta för den nya för att han skulle backa.
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (S) skrev 2023-06-27 16:33:12 följande:
    Jag hoppas dina barn tänker likadant om något drabbar dig nån gång! "Varför ska JAG offra mig, du är vuxen, det där får du sköta själv!!".
    Haha, jag hade aldrig tvingat mig på dem oavsett. Då tar jag hellre in på pensionat.
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-06-27 16:53:52 följande:
    Nu tycker jag inte att man på något sätt "utplånar" sig själv för att man låter sitt barn i kris bo hos sig under några veckor i väntan på ny lägenhet. Men du skulle hellre se att ditt barn bor under de omständigheter som TS beskriver
    där exet försöker ligga med henne. Ja, vi är sannerligen olika. Huvudsaken att du har ettan för dig själv.
    Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag berättade hur jag ser på saken.
    Jag hoppas dina barn tänker likadant om något drabbar dig nån gång! "Varför ska JAG offra mig, du är vuxen, det där får du sköta själv!!".
    Haha, jag hade aldrig tvingat mig på dem oavsett. Då tar jag hellre in på pensionat.
    Anonym (T) skrev 2023-06-27 17:14:31 följande:

Tala för dig själv. För mig hade det varit självklart att ta emot dottern och barnen när hon går igenom en sådan kris oavsett hur jag bor. Det handlar Inte om att vara självutplånande utan att finnas där för sina närmaste. Det är sådant man får räkna med när man väljer att skaffa barn. Ansvaret tar inte slut när barnen växer upp. 

TS, åk till din mamma i stället. Han beter sig som en idiot. Kanske försöker han göra dig svartsjuk som någon föreslog ovan men det är lika omoget i så fall. 

Det är ju det jag gör, talar för mig själv.

Och jo, ansvaret tar faktiskt slut en dag. Min mamma är inte ansvarig för mig heller och jag skulle aldrig i livet tränga mig på henne i hennes lilla etta. Skulle iofs inte försätta mig i ts situation heller, det är jag tillräckligt livserfaren för.
  • Anonym (Farmor)
    Tecum skrev 2023-06-27 18:40:27 följande:
    Nåja det är flera mammor här som inte ser det som självklart att vuxna barn flyttar hem.
    Det jag reagerar på är att att om det är så illa, varför har TS inte redan flyttat till mamma? Fundera lite på det för det tyder på att det inte är självklart att det är en bra lösning. 
    Visst, om mamma bor i en stor villa borde det fungera smärtfritt. Men det vet vi inte och som sagt, hon säger säkert ja men menar hon det?

Sen är det något som inte stämmer, varför propsar exmaken på sex med TS när han har en ny flickvän? Är flickvännen en bluff? Visserligen visar TS att hon är en vuxen kvinna och fullt kapabel att säga nej, men varför ska hon ens behöva det? Det borde räcka med att hota berätta för den nya för att han skulle backa.
    De yngre vuxna här i forumet ser oss äldre som självklara i så många fall. Jag har läst otaliga trådar skrivna av gnälliga småbarnsföräldrar som är sura på sina egna föräldrar för att de inte "ställer upp" och vaktar småbarn så att de kan få "egentid".

Eller som nu, kräver att mor- eller farföräldrar ska stå med dörren öppen när det skaver lite. Jag skrev faktiskt också att om det vore så att mitt barn och mina barnbarn hade som alternativ att bo på gatan, ja då vore de välkomna att trängas med mig i min etta utan sovalkov.
    Men har de ett hem i väntan på  nästa, ja då får de bo där.

Hade jag haft en villa med tillräckligt med utrymme så kanske jag resonerat annorlunda, så länge jag inte ska agera barnvakt i tid och otid. 

Håller med dig om sista stycket. 
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (:() skrev 2023-06-26 19:12:54 följande:

Han säger att det är för barnen skull.
    men å andra sidan så vet de att vi ska gå i sär. De älskar att vara hos mormor. De är 6 och 14 år.

Sen att det blir billigare om jag bor kvar kanske eftersom vi delar på kostnaderna. Eller som ni säger att han vill att jag ska ta hand om barn och hem under sommaren. 

Han vill också att vi ska sova i hop och ha sex som vanligt..

Har fått en lägenhet i mitten av august. 

Men varför i hela glödheta helvitte skulle du ha sex med honom nu?

Leta upp vem som helst som ser smaskig ut och ligg med honom istället, det hade jag gjort.
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (Farmor) skrev 2023-06-27 18:58:14 följande:
    De yngre vuxna här i forumet ser oss äldre som självklara i så många fall. Jag har läst otaliga trådar skrivna av gnälliga småbarnsföräldrar som är sura på sina egna föräldrar för att de inte "ställer upp" och vaktar småbarn så att de kan få "egentid".

Eller som nu, kräver att mor- eller farföräldrar ska stå med dörren öppen när det skaver lite. Jag skrev faktiskt också att om det vore så att mitt barn och mina barnbarn hade som alternativ att bo på gatan, ja då vore de välkomna att trängas med mig i min etta utan sovalkov.

Hade jag haft en villa med tillräckligt med utrymme så kanske jag resonerat annorlunda, så länge jag inte ska agera barnvakt i tid och otid. 

Men nu har inte alla så litet boende som du,

Min svärmor bodde ensam på 200 kvm med en katt.
    Och hade en sommarstuga på 150 kvm till.

Då kan jag tycka att man är rätt snål om man inte låter ett desperat nyseparerat barn krascha en stund.
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (Dahlia) skrev 2023-06-27 19:06:33 följande:
    Men nu har inte alla så litet boende som du,

Min svärmor bodde ensam på 200 kvm med en katt.
    Och hade en sommarstuga på 150 kvm till.

Då kan jag tycka att man är rätt snål om man inte låter ett desperat nyseparerat barn krascha en stund.
    Det kan jag instämma i, jag talade dock ifrån min situation. 

Så länge jag slipper vara barnvakt i tid och otid så absolut, med de ytorna.
  • Anonym (S)
    Anonym (Farmor) skrev 2023-06-27 18:58:14 följande:

Det är ingen som "kräver" nånting! Tycker din attityd är märklig bara. Ts riskerar att bli våldtagen i sitt hem om hon stannar, vem vet vart karlns gränser går när han verkar anse att sex är hans rättighet så länge hon bor under samma sak, han närmar sig henne väldigt oblygt, och du börjar yra om andra trådar om "gnälliga småbarnsföräldrar" och "barnvakt"... Men det är bra att du är och förblir en så stark människa som anser att hamnar man i ett läge i livet där man behöver lite hjälp så har man enbart sig själv att skylla för du tänker minsann INTE "vara självutplånande"!! Du kommer antagligen bli gammal du också, du vet det...? Men du klarar dig säkert själv! För det finns verkligen inget mer SJÄLVUTPLÅNANDE än att bli förälder åt sina egna föräldrar!
    Hoppas ts' mamma är en betydligt mer ödmjuk person och mån om sin familj!
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (S) skrev 2023-06-27 19:25:15 följande:
    Det är ingen som "kräver" nånting! Tycker din attityd är märklig bara. Ts riskerar att bli våldtagen i sitt hem om hon stannar, vem vet vart karlns gränser går när han verkar anse att sex är hans rättighet så länge hon bor under samma sak, han närmar sig henne väldigt oblygt, och du börjar yra om andra trådar om "gnälliga småbarnsföräldrar" och "barnvakt"... Men det är bra att du är och förblir en så stark människa som anser att hamnar man i ett läge i livet där man behöver lite hjälp så har man enbart sig själv att skylla för du tänker minsann INTE "vara självutplånande"!! Du kommer antagligen bli gammal du också, du vet det...? Men du klarar dig säkert själv! För det finns verkligen inget mer SJÄLVUTPLÅNANDE än att bli förälder åt sina egna föräldrar!
    Hoppas ts' mamma är en betydligt mer ödmjuk person och mån om sin familj!
    Jo, vissa här i tråden ser det som självklart att ts mamma ska ställa upp.
    Ts verkar inte odelat sugen på att bo hos henne heller.

Inte heller verkar det som på det ts berättar som att hon är i närheten av att bli våldtagen, hon verkar helt enkelt inte vara rädd för mannen. Det är du som fantiserar för att få lite extra effekt på ditt resonemang och således inget att bry sig om.

Personligen hjälper jag min gamla mamma (90+) med väldigt mycket numera när hon inte kan eller orkar själv. Det gör inte att jag ser mig som "förälder till min egen förälder". Inte är det "självutplånande" heller. 
    Vad har du för erfarenheter av gamla föräldrar din stackare?

Sen kan du läsa mina andra inlägg också innan du kräks igen.
  • Anonym (Arne)

Ta dig från ert hus och sätt upp ditt ex på en livslång shitlist. Folk som inte visar respekt är värda det.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (:() skrev 2023-06-27 15:19:21 följande:
    Han är 35 år.
    35 år eller 35 års åldern? För mig är det obegripligt att en som har fyllt 35 kan bete sig såhär. Är han alltså 35 år fyllda eller under 35?
  • Anonym (T)
    Anonym (Farmor) skrev 2023-06-27 18:52:48 följande:
    Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag berättade hur jag ser på saken.
    Haha, jag hade aldrig tvingat mig på dem oavsett. Då tar jag hellre in på pensionat.Det är ju det jag gör, talar för mig själv.

Och jo, ansvaret tar faktiskt slut en dag. Min mamma är inte ansvarig för mig heller och jag skulle aldrig i livet tränga mig på henne i hennes lilla etta. Skulle iofs inte försätta mig i ts situation heller, det är jag tillräckligt livserfaren för.

Nej, du skrev ?vi? mor- och farföräldrar. Det är inte att tala för sig själv utan att försöka framställa sin egen inställning som allmän, vilket den inte är. 

När det var stambyte i vår lägenhet bodde vi hos min mamma i nästan två månader och vi hade jättetrevligt och vi kunde hjälpa henne med olika saker när vi var där. Hon pratar ofta om den perioden och hur glad hon var att vi kunde umgås så mycket då för nästan direkt efter kom pandemin. 

Det beror ju på vilken relation man har till sina barn. Jag tar inte henne för given men hon tycker om att vara med oss. Jag ställer alltid upp för henne när hon behöver mig. Vi ser det inte som besvärligt och krävande att hjälpa varandra utan gör det för att vi är familj och vill varandra väl.

Jag är ingen gnällig småbarnsmamma utan över 50 med en numera myndig son och mitt ansvar för honom tar inte slut förrän jag själv går bort. Om han skulle ringa mig mitt i natten och fråga om han fick komma över för att det var kris så skulle han få det oavsett om han hade gjort något fullkomligt idiotiskt och jag bodde i en skrubb. 

Du försöker hävda att din inställning är den allmänna och enda vettiga men den återspeglar bara just din relation till dina barn, inget annat. 

Svar på tråden Bo tillsammans när den andra träffat en annan..