Anonym (Undrar) skrev 2023-06-27 16:53:52 följande:
Nu tycker jag inte att man på något sätt "utplånar" sig själv för att man låter sitt barn i kris bo hos sig under några veckor i väntan på ny lägenhet. Men du skulle hellre se att ditt barn bor under de omständigheter som TS beskriver
där exet försöker ligga med henne. Ja, vi är sannerligen olika. Huvudsaken att du har ettan för dig själv.
Jag bryr mig inte om vad du tycker, jag berättade hur jag ser på saken.
Anonym (S) skrev 2023-06-27 16:33:12 följande:
Jag hoppas dina barn tänker likadant om något drabbar dig nån gång! "Varför ska JAG offra mig, du är vuxen, det där får du sköta själv!!".
Haha, jag hade aldrig tvingat mig på dem oavsett. Då tar jag hellre in på pensionat.
Anonym (T) skrev 2023-06-27 17:14:31 följande:
Tala för dig själv. För mig hade det varit självklart att ta emot dottern och barnen när hon går igenom en sådan kris oavsett hur jag bor. Det handlar Inte om att vara självutplånande utan att finnas där för sina närmaste. Det är sådant man får räkna med när man väljer att skaffa barn. Ansvaret tar inte slut när barnen växer upp.
TS, åk till din mamma i stället. Han beter sig som en idiot. Kanske försöker han göra dig svartsjuk som någon föreslog ovan men det är lika omoget i så fall.
Det är ju det jag gör, talar för mig själv.
Och jo, ansvaret tar faktiskt slut en dag. Min mamma är inte ansvarig för mig heller och jag skulle aldrig i livet tränga mig på henne i hennes lilla etta. Skulle iofs inte försätta mig i ts situation heller, det är jag tillräckligt livserfaren för.