• Anonym (såklart)

otrohet? göra slut?

Jag och min kille har varit tillsammans i 1,5 år. Vi är 18 och 19 år. Vi bor i olika städer men lyckas ändå ses ofta. Nu är det så att jag inte trivs så bra i våran relation pga många faktorer.

Men förra veckan hände något som gör att jag verkligen funderar på att lämna honom. Jag var hos honom och han lämnade mig för att dra på en fest. Jag satt o spelade på hans pc när jag får en känsla att han döljer något för mig (har haft det förut med) så jag klickar in på hans mail ( vet att det ät fel så behöver inte höra det tack!)
    Hittar lite spännande saker där -
    (allt är inom loppet av några månader)

Tinder - Återställ lösenord (han hade blockerat avsändaren så fick söka upp tinder för att hitta)
    Badoo- Köpt vip med hans apple pay (10 dagar sedan)
    only fans - återställ lösenord 
    yubo- prenumerar varje månad.
    komfronterade honom och han säger att det inte är han, men jag har ju bevis (helst med tanke på att det är hans apple pay har betalat med som bara han har tillgång till) 
    Ska jag lita på honom? och klassas detta som otrohet?
    det är så mycket mer men får inte plats med allt!

• Svar på tråden otrohet? göra slut?
  • Anonym (O)

Otrogen och dessutom ljuger om det. JA, du bör göra slut, det är ingen mening att diskutera det med honom ens.

• Anonym (japp)

Självklart ska du göra slut, finns ju inget att diskutera med en snubbe som bedrar dig och sen inte ens kan stå för det. Det enda det kommer leda till är oändliga cirkeldiskussioner där han ska förneka allt, skylla allt på dig, få dig att tro att det är dig det är fel på, göra sig själv till offer, etc, etc... 

• Anonym (+++)

Ni är så unga, har hela livet framför er. Man är sällan ihop så länge i er ålder, så att ni varit 1,5 år är ändå länge. Dags att gå vidare. 

Och nej, du ska inte lita på honom - han ljuger ju som bara den. 

• Anonym (Gå!)

du är så sjukt ung. Han också. Men du har verkligen hela hela hela livet framför dig. Vad ska du med honom till när han inte ens kan vara lojal 1,5 år in i relationen. 

• Anonym (Camilla)

Lägg inte ner mer tid och energi på honom. Bara lämna honom. Behövs ingen diskussion och tjafs. Du vet vad du såg. Han lejer fortfarande. Det behöver du göra också. Njut sommaren och dejta lite nya killar. Gå varsamt fram och var rädd om dig. 

• Anonym (K)

Jag skulle inte kalla appar för otrohet men han ljuger för dig och försöker fortfarande hooka upp med andra tjejer bakom din rygg. Så klart att du ska göra slut.

• Anonym (Trött)

Ni ljuger båda för varandra, du snokar i hans privata konto, han är kåt på andra.

Rent tekniskt är det du som faktiskt begått ett brott, men det är han som är en skitstövel.

Ni får säkert ett underbart liv Solig

• Anonym (O)
    Ordinär Man skrev 2023-07-11 04:51:21 följande:

Klart kan ska göra slut med dig, eftersom du snokar bland hans grejer.

Det är fritt fram för honom att göra slut om han vill. Han vet ju om vad hon gjort.

Men TS undrar om HON borde göra slut.
  • Agda90

Tänk, otrohet och allt som har med det att göra är fritt fram lagmässigt. Att det skadar en person enormt mycket är skitsamma, det är ju inte olagligt.

En tjej som snokar i mail, som säger att hon vet att det är fel, behöver få det påpekat så att hon verkligen vet att det är ett brott det hon har gjort. 

TS, ni är unga och han ljuger för dig. Lämna honom. 

Jag träffade min man när jag var 19 och han 23. Vi är båda 40+ idag och lever fortfarande tillsammans. Vi har gått genom kriser och haft våra problem, Men ingen av oss har någonsin dolt något för den andra. Vi har använt varandras telefoner, mail, loggat in på bank och betalat räkningar. 

Din kille verkar inte mogen för en monogam relation. 

• Anonym (Jessica)

Gör slut, det finns mycket bättre killar där ute. 

• Anonym (lämna)

Så här ser jag på det: Det är oftast så här otrohet kommer fram eller att den som blir anklagad för otrohet håller dörren på glänt för andra. Att man antar att vissa regler gäller i en relation såvida inte uttalat annat. Smussel är en sak, steg 1 till vad han gjort för fel. Sen kan han inte erkänna det, steg 2 vad han gjort ytterligare fel.

Hade han varit öppen med vad han gjort hade TS aldrig blivit misstänksam, anat något från första början och inte börjat söka efter bevis bakom hans rygg. Förr utan den här tekniken gjorde man på andra sätt för att få reda på det. Det första felet är ändå han som har gjort, sen har TS gjort sitt fel (i syfte att få veta). Vem har gjort mest fel här? Tycker jag är TS pojkvän OM de tidigare pratat om, kommit överens om vad för slags relation de har, vilket jag antar att de gjort, och att man ska vara trogen. Vissa kan försvara sig med att bara för att de inte säger något, tar fram det till ljuset, så har de inte ljugit, men varför då inte säga något om det? Lika regler ska gälla för båda. Handlar om ömsesidig respekt. Att han nekar till att det är han som gjort detta gör att kanske den lilla, lilla chans han hade att reparera skadan blir ett minne blott. 

TS, lämna. Det här kommer bara bryta ner dig om du stannar. Du kommer må dåligt. Du ska inte acceptera de här villkoren i en relation om du inte är som han är. Han ska ha någon som är som han är, eller vara singel, då han inte uppvisar någon ånger, skuld, ansvarstagande, empati eller respekt för dig. Du ska hålla dig till din nivå, kvalité av tjej som du är i ett förhållande, finns massor av killar där ute som också är trogna och som är relationsmaterial som uppskattar någon som dig. Få inte han att tro att han skulle representera alla killar och att detta är något du bara måste kompromissa med, leva med. Det är inte sant. Du är en ung kvinna och i början av ditt vuxenliv och kärleksliv, det här kom till en dålig start, men du kan förändra det genom att inte acceptera det något mer och gå vidare. 

Jag har själv varit i en relation där vi började inse var för sig att vi inte var rätt för varandra. Innan vi hade pratat om att göra slut valde han bakom min rygg att via tekniken ändra sin relationsstatus. Fegt. Hämnd-begär? Jag vet inte. Jag lät honom aldrig veta vad jag visste, det var den sista spiken i kistan för mig. Efteråt fick jag frågan om jag inte var ledsen, hade hjärtesorg. Det hade jag inte. Jag hade sörjt färdigt under själva relationen och såg honom glasklart för den han var då. Fanns inga tvivel hos mig. Jag vet att vi hade inte varat, vi var fel för varann, men den självrespekten hade jag i alla fall och den respekten hade jag för honom medan vi fortfarande var ett par (dock ett par som glidit ifrån varandra) att inte göra så. Bara för att man är arg och ledsen över en relations svårigheter, misslyckande, att det nog kommer ta slut, ursäktar det inte att man själv bär sig åt så bakom ens flickväns/pojkväns rygg. Det finns inga ursäkter nog för hans agerande. Bort med han. 

• Anonym (Annonym)

Gör slut med honom, träffa mig istället, är 19 år, sportar mycket, 181 cm, vältränad, jobbar hårt, aldrig festat ;DDD

• Anonym (Ella)

Vad fult av honom att dra iväg på fest utan dig när du kommit från en annan stad för att hälsa på honom.

Jag hade gjort slut i ditt ställe efter det du såg.

• Snucke

Som många andra har skrivit så är ni unga och han verkar vara omogen. Om det ska kallas otrohet kan bara du avgöra men han ljuger och det som jag reagerade mest på är att han drar på fest utan dig gör att han låter som en komplett skitstövel. Lämna honom så fort du kan, han slösar bort din tid och energi.

Svar på tråden otrohet? göra slut?