• Wellnessbruden

    Upplever ni ett mer negativt klimat?

    Har länge läst forum med liknande problem som mina och upplever att klimatet här på FL blivit mer negativt? För 10 år sedan var de värmande o hjälpsamma kommentarer nu känns det mer som dumförklaringar och påhopp?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Upplever ni ett mer negativt klimat?
  • Anonym (Hittepå)

    Jag upplever att det är mer hittepå/troll på de 2.5 år jag varit med. Några förmodade kvinnor som i perioder startar "Hjälp, är alla män lika äckliga som min källarrunkande pv" och  liknande. Som någon tidigare skrev så är det ett större brott att påpeka att en tråd är falsk än att vara den som startar den. 
    Dagliga passivt aggressiva/kvinnofientliga inlägg från en par män är tydligen ok det med. Helt vanliga inlägg trasas sönder av dessa personer. 

  • Anonym (Tiaras matte)
    Anonym (Fraudy Freud) skrev 2023-07-01 20:52:35 följande:
    Vad gör en snäcka som du kvar här? Trodde du hängde på polishuset? 
    På polishuset? Jag tror inte de bryr sig nämnvärt om att jag läste en tråd på ett forum där ett nick hänger ut flera andra manliga och kvinnliga nick. Vad tror du?
  • Meddelande borttaget
  • Postman

    Det har blivit mer polariserat här på sista tiden. Antingen är det svart eller vitt, antingen är man för eller emot, det finns inga gråzoner längre.


    Sen finns det en del nick som hela tiden ska toksåga andra medlemmar genom att kalla dem olika nedsättande ord. Väldigt tråkigt. 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H)
    Anonym (Fraudy Freud) skrev 2023-07-01 20:47:47 följande:
    Jag har fått en kommentar raderad idag för att på ett i mitt tycke subtilt sätt ha försökt rädda den vänliga FL-crowden från att lägga tid på ännu en trolltråd. Impopulärt tydligen. Men du: Vad gör en snäcka som du här? 
    Jadu gullet, så stabilt.
  • BaraLillaJag84

    Folk klarar inte av andra åsikter än ens egna idag. "Jag har rätt - Du har fel!". Och det gäller överallt i samhället! Det finns inte längre att ha en trevlig diskussion kring det hela, ge varandras version och så är det bra med det, utan Tycker inte du som jag så tycker du FEL och är en IDIOT!
    Just här på FL så finns de som från början ger sig fan på att gå in och förstöra trådar genom att bara vara elaka. Man letar fel och ska "slå hål" på ts' historia! Jaa, det är klart att går att googla ren fakta men ofta vill människor ha andras syn på det hela, hitta någon som delar erfarenhet, hur löste de situationen etc. Det säger väl sig själv att berättar man en historia direkt ur verkligheten så kan man inte ge 130% info då man antagligen skulle röja både sig själv och övriga inblandade! 
    Men mest är det det här att "Jag tycker rätt och ni andra är dumma i huvudet!".
    Det finns ju annars inget mer intressant än diskutera med någon helt oliktänkande! Tänk vad man kan lära sig och se saker ur ett helt annat perspektiv som man aldrig tänkt på annars! Inte för att ändra sig men för att skapa förståelse!

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tiaras matte)
    Anonym (H) skrev 2023-07-01 21:02:59 följande:
    Jadu gullet, så stabilt.
    Nej, de inläggen verkar inte stabila alls
  • Anonym (Tiaras matte)
    BaraLillaJag84 skrev 2023-07-01 21:05:57 följande:

    Folk klarar inte av andra åsikter än ens egna idag. "Jag har rätt - Du har fel!". Och det gäller överallt i samhället! Det finns inte längre att ha en trevlig diskussion kring det hela, ge varandras version och så är det bra med det, utan Tycker inte du som jag så tycker du FEL och är en IDIOT!
    Just här på FL så finns de som från början ger sig fan på att gå in och förstöra trådar genom att bara vara elaka. Man letar fel och ska "slå hål" på ts' historia! Jaa, det är klart att går att googla ren fakta men ofta vill människor ha andras syn på det hela, hitta någon som delar erfarenhet, hur löste de situationen etc. Det säger väl sig själv att berättar man en historia direkt ur verkligheten så kan man inte ge 130% info då man antagligen skulle röja både sig själv och övriga inblandade! 
    Men mest är det det här att "Jag tycker rätt och ni andra är dumma i huvudet!".
    Det finns ju annars inget mer intressant än diskutera med någon helt oliktänkande! Tänk vad man kan lära sig och se saker ur ett helt annat perspektiv som man aldrig tänkt på annars! Inte för att ändra sig men för att skapa förståelse!


    Klokt och bra formulerat 
  • Anonym (Fraudy Freud)

    Jag har hängt här idag i några trådar som har varit hyfsat respektfulla (varav åtminstone en har känts äkta). Men forumets problem är ju att eftersom människor gör så som Baralillajag1984 beskriver så startas väldigt få äkta trådar. En negativ spiral, vilket skapar utrymme för troll och spelledare som sitter och pratar med sig själv mellan olika karaktärer. Jag trodde inte att det var så först men man ser det efter ett tag och då går det inte att inte se det.

    Men som sagt så fattar jag verkligen att ni saknar att slippa starta konflikter med alla som är nya då ni fortfarande respekterade de andra på forumet. Det känns lite som mitt gamla gäng som stötte ut och stötte ut tills det bara var järngänget kvar, och så kul verkar de inte ha det precis med alla interna knivhugg i ryggen så det får man vara tacksam över.

    Jag tror att det här forumet är kört. Faktiskt. Tyvärr. Förstår att ni som har haft en varm relation och sluppit bli utmobbade av varandra saknar värmen ni tror finns här. 

  • Anonym (DI)
    Anonym (Hittepå) skrev 2023-07-01 20:53:22 följande:

    Jag upplever att det är mer hittepå/troll på de 2.5 år jag varit med. Några förmodade kvinnor som i perioder startar "Hjälp, är alla män lika äckliga som min källarrunkande pv" och  liknande. Som någon tidigare skrev så är det ett större brott att påpeka att en tråd är falsk än att vara den som startar den. 
    Dagliga passivt aggressiva/kvinnofientliga inlägg från en par män är tydligen ok det med. Helt vanliga inlägg trasas sönder av dessa personer. 


    De har alltid varit här i olika tappningar. Hur intensiva går i vågor.
  • Anonym (DI)
    Postman skrev 2023-07-01 21:01:50 följande:

    Det har blivit mer polariserat här på sista tiden. Antingen är det svart eller vitt, antingen är man för eller emot, det finns inga gråzoner längre.


    Sen finns det en del nick som hela tiden ska toksåga andra medlemmar genom att kalla dem olika nedsättande ord. Väldigt tråkigt. 


    Nu överdriver du allt. Har du själv fått mer motstånd istället för ryggdunk på sistone kanske?
  • Postman
    Anonym (DI) skrev 2023-07-01 22:03:10 följande:
    Nu överdriver du allt. Har du själv fått mer motstånd istället för ryggdunk på sistone kanske?
    Nu handlade det inte om mig utan FL generellt. Dessutom var det min åsikt och upplevelse av sajten generellt. 
  • Anonym (DI)
    Postman skrev 2023-07-01 22:06:35 följande:
    Nu handlade det inte om mig utan FL generellt. Dessutom var det min åsikt och upplevelse av sajten generellt. 
    Jag tar det som ett ja, eftersom du svarade på något annat.
  • Postman
    Anonym (DI) skrev 2023-07-01 22:10:43 följande:
    Jag tar det som ett ja, eftersom du svarade på något annat.
    Jag svarade på trådens ämne. Din fråga är inte relevant och därmed ointressant.   
  • Anonym (DI)
    Postman skrev 2023-07-01 22:15:40 följande:
    Jag svarade på trådens ämne. Din fråga är inte relevant och därmed ointressant.   
    Vad negativ du är!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tiaras matte) skrev 2023-07-01 17:57:41 följande:

    Japp, det har det. Tror mycket beror på att det är lättare att vara anonym nu. Förr visste man om många nick? kanske t.o.m. visste något om dem. Man visste vilka som också alltid var negativa och man kan inte så stor vikt vad de skrev.

    Jag upplever även att man jämfört med förr inte går in i en tråd med viljan att hjälpa TS många gånger utan snarare ifrågasätta TS, vränga om allt TS skriver och förklarar som från början var en vanlig fråga. Man hittar även på saker om TS som aldrig skrivits och fler hakar på.

    Jag tycker även det varit många nick inne det sista som skriver enkom för att prata om sig själva och sina draman med andra medlemmar. Oavsett vad trådstarten gäller vilket för mig speglar den ökande egoisme i samhället?


    Förr handlade FL mer om just familjelivet, relationer, barn, husdjur, hobbys mm där de flesta var föräldrar. Idag är forumet mer Flashback light trots att spannet av forumämnen är intakta vad jag kan se. Idag hittar många ensamma människor hit, bittra ensamma män och kvinnor, de flesta trådarna handlar om sex, könsorgan, rätten att få ligga, kvinnligt och manligt ocj nivån har sjunkit. Inget illa om ensamma människor som inte lever ett ?familjeliv?. Men det är knappast Kalle och Lisa 35 med 2 barn som skriver de trådarna. För de tycks ha försvunnit helt.

    När jag själv var gravid för 10 år sen var FL ett forum man kunde få så mycket stöd i kring alla tankar man hade kring graviditet och förlossning, barnskötsel, uppfostran mm. Idag finns inte alls den biten kvar vilket är sorgligt på sitt sätt. För mig på den tiden var FL en stor hjälp och stöttning i allt. Idag skulle jag knappast rekomendera hit en nygravid förstagångsmamma. Forumet är nåt annat?på ett inte så positivt sätt


    +1
Svar på tråden Upplever ni ett mer negativt klimat?