Quetiapin/seroquel - precis börjat och blivit rastlös. Kan det försvinna med tiden?
Precis börjat med seroquel 50 mg och upplever pirr i benen/rastlöshet i kroppen.
Kan detta vara övergående? Isåfall kan jag stå ut ett tag.
Någon med egen erfarenhe?
Precis börjat med seroquel 50 mg och upplever pirr i benen/rastlöshet i kroppen.
Kan detta vara övergående? Isåfall kan jag stå ut ett tag.
Någon med egen erfarenhe?
Det är i alla fall en vanlig biverkning hos de patienter jag arbetar med, varför har du fått den?
Det är i alla fall en vanlig biverkning hos de patienter jag arbetar med, varför har du fått den?
Du svarade inte heller, har du fått den mot sömnbesvär eller ångest är nog inte biverkningarna värt det. Har du fått den med bipolär sjukdom eller psykossjukdom kan det kanske vara det.
Du svarade inte heller, har du fått den mot sömnbesvär eller ångest är nog inte biverkningarna värt det. Har du fått den med bipolär sjukdom eller psykossjukdom kan det kanske vara det.
Som stämningsstabiliserande.
Inte bipolär men verkar vara åt det hållet.
Hur länge ska man ge det en chans?
Började för 5 dagar sedan och upplever det något mildare idag. Det känns liksom inte hela tiden.
Som stämningsstabiliserande.
Inte bipolär men verkar vara åt det hållet.
Hur länge ska man ge det en chans?
Började för 5 dagar sedan och upplever det något mildare idag. Det känns liksom inte hela tiden.
Ja, utan resultat. Bara biverkningar.
Har du några tips? Den får även hjälpa mot ångest också.
Känner faktiskt att denna redan har lite effekt, tro det eller ej. Så hoppas rastlösheten ska lägga sig. hur hjälper Akineton mot detta?
Ja, utan resultat. Bara biverkningar.
Har du några tips? Den får även hjälpa mot ångest också.
Känner faktiskt att denna redan har lite effekt, tro det eller ej. Så hoppas rastlösheten ska lägga sig. hur hjälper Akineton mot detta?
Har testat litium men min mage tålde inte det. Och valproat var nog det värsta jag provat. upplever seroquel mycket mildare än desss två. Även läkarna säger att seroquel används av många och räknad som en mild medicin. Jag äter ju inga stora doser.
Jaså, visste inte att Akineton kunde hjälpa mot ångest. Det sa läkaren inget om. Mest rädd att lägga på ytterligare en medicin och då få biverkningar av även den. Men kanske värt att prova.