Nu är jag visserligen yngre, bara drygt 25, men kommer aldrig att kunna få några barn.
Har allvarlig endometrios och PCOS, varav det senare gör att jag har 110-130 dagar långa cykler bl.a., vilket totalt omöjliggör en graviditet. Har aldrig någonsin haft ens i närheten av regelbundna cykler, så det är tveksamt om ens IVF i teorin hade fungerat.
Har även en hel del andra sjukdomar; kronisk migrän, kroniskt återkommande bihåleinflammation, allergier mot en massa, svåra eksem, ensidig funktionell dövhet som kan bli dubbelsidig med tiden, svaga leder som lätt går ur led osv. osv.
Åtminstone migränen, allergierna, eksemen de svaga lederna och endometriosen är bevisligen ärftligt. Det vill jag helt enkelt inte riskera att föra vidare.
Därtill tror jag inte på kärlek och tvåsamhet överhuvudtaget, aldrig haft ett förhållande och skulle aldrig kunna tänka mig att ha det heller.
Hur jag tänker om framtiden? Jag är redan ensam, åtminstone emotionellt, och varit så hela mitt liv hittills. Så när som på mina två kusiner, kommer resten av släkten på alla håll att vara utdöd av ålder redan runt/innan jag fyllt 40 år, så eventuellt hypotetiska barn hade ändå knappt haft något minne av sin mors släkt, och den ensamhet folk pratar om på ålderns höst hade som sagt redan slagit in i tidiga medelåldern. Är inte rädd för den, eftersom att jag redan nu är så pass ensam.