• Oizenz

    Extrem ångest över flytt till ny lägenhet

    Hej!
    Måste bara veta om jag är ensam om detta. Har i lite mer än tre år bott i en etta på 36 kvadrat med mina hundar, min sambo och några hamstrar. Det senaste året började vi känna att det var lite litet, så vi sökte ny lägenhet i samma hus. Efter ett år ungefär fick vi denna som jag i skrivande stund befinner mig i, mitt upp i en flytt. Det är en cirka 20 kvadrat större tvåa med balkong. Men jag har sån brutal ångest, hittar bara fel med nya lägenheten, vill bara hem och sova i vår fina lilla mysiga etta, denna känns för stor, luktar konstigt. Detta är första natten vi sover här och jag kan inte somna, vår förra lägenhet ligger vägg i vägg med denna och det enda jag kan tänka på är att jag hellre hade varit där inne nu :?( Sånt i lands problem jag vet det, men är det någon annan som upplevt liknande? Har det känts bättre efter ett tag? Är i botten en person som HATAR förändringar så tror typ att det är en bidragande faktor. Vill bara gråta av tanken av att inte få vara i vår lilla etta sen när nycklarna ska in :?(  Ångrar denna flytten sååå mycket trots att det har vart svårt att bo så trångt?/Knäppaste personen

  • Svar på tråden Extrem ångest över flytt till ny lägenhet
  • Anonym (Syster)

    Prata med hyresvärden om att få byta tillbaka....? Jag brukar förespråka att ge saker lite tid men om det känns så otroligt fel så kanske det är bättre att vänta med att flytta till större, och då inte i samma hus förstås.

  • Tow2Mater

    Sambon vill bo i 2an. Fråga hundarna vad de vill, jag gissar de vill bo större. Hamstrarna kanske är på din sida, men de har det nog lika bra vilket som, de räknas således inte. Så majoriteten vill bo större. Meditera på det - hur alla andra kommer att trivas bra.

Svar på tråden Extrem ångest över flytt till ny lägenhet