Ljuger och överdriver mycket
Min pappa överdriver väldigt ofta. Sen jag blev vuxen insåg jag det och även att han ljuger. Syftet är att skrämma och chockera. Han vill alltid ha chockade reaktioner och ljuger och berättar detaljer som är extrema eller makabra. Jag vet inte vad det beror på och om det finns andra som beter sig likadant. När jag var liten berättade han makabra detaljer om folk som rövade bort barn och vad de gjorde med dem. Han ville nog skrämma mig från att följa med okända men det blev bara traumatiskt. Likaså berättade han alltid våldsamma historier för mig som barn om folk som plågade djur när han visste att jag gillar djur. Detta gör han fortfarande, för han vill ha en reaktion. Nuförtiden ljuger han och hittar på detaljer om bekanta som jag vet inte är sanna. Det går att få reda på mycket på internet vilket han inte förstår. Han verkar vilja hindra mig från att prata med de flesta i min omgivning och ljuger ihop sjuka saker. Senast påstod han att en person i periferin begått ett makabert brott. Jag kollade upp det och inget sånt brott har begätts i det området på flera decennier. Jag började räkna och insäg att han har ljugit eller överdrivit ihop såna här berättelser om de flesta bekanta eller släktingar. Vad är det som gör att folk blir såhär?