Emiz skrev 2023-07-07 00:05:09 följande:
Hej. Förstår dig till 100%. Nu är jag gravid men alla gånger man skulle vänta de där 2 veckorna. Så himla jobbigt, tråkigt. Höll på o bli knäpp jag med. Kunde känna när mensen kom att visst tråkigt men då visste man vad som gällde. Vila, mens slut, vänta på ägglossning lite exalterad men SEN de där 2 veckorna. Usch. Till slut bestämde jag mig för att fan i mig bara släppa det och låta dagarna gå men det var ändå i bakhuvudet då och då hela tiden. Men det kändes bättre än att googla, leta symtom, testa osv. Kanske lessnade lite på det också haha. Hade ju läst allt osv. Försök om du kan attbara släppa det läsa om annat osv. Kommer tyvärr inte gå helt men är ändå bättre. Kram
Ja men det är lite så jag försöker göra, jämför man mitt beteende förra cykeln med denna så kan man känna att jag knappt längre vill bli gravid för att jag inte testar lika ofta och tänker på det lika mycket, har försökt hålla tankarna igång med annat som jobb, hobbies och flytt som skedde nyligen.
det hjälper att ha flo appen där den räknar ner dagarna inför BIM så då behöver man inte själv hålla räkningen hahah. Idag vaknade jag upp o mådde illa och hade lita mer kramper i nedre delan av buken, vid livmoderns placering så jag tar de som goda täcken tills motsatsen är bevisat