• Skrållan85

    IVF klinik utan remisskrav

    Vilka IVF kliniker i Sverige har inte remiss krav? 

    Är det vanligaste att man åker till Danmark för IVF? Eller har det blivit lika vanligt även här i Sverige nu? 

  • Svar på tråden IVF klinik utan remisskrav
  • BuoBä

    Det finns ett antal privata kliniker som man kan kontakta direkt, utan remiss. Googla "privata ivf kliniker sverige" så får du upp en hel radda. De gör även utredningar, om man inte redan gjort det inom landstinget. Men man får betala själv såklart. 

  • Anonym (CvL)

    Alla privata kan man ta kontakt med själv. Gjorde vi för 15 år sen. Till Danmark åker de som är äldre eftersom de har IVF till 45, de som bor i Skåne eller de som vill göra ÄD eller vill testa nåt annat. Det är alltså betydligt vanligare att man väljer en klinik här i Sverige.

    Så bara googla runt och kontakta valfri klinik.

  • Skrållan85

    Jag har hittat en klinik som verkar vara bra, tror den hette Linnekliniken? 
    Någon som varit där som kan berätta hur det var?

    Kan man bli nekad IVF? Varför i så fall? 

  • Anonym (CvL)
    Skrållan85 skrev 2023-07-11 23:04:40 följande:

    Jag har hittat en klinik som verkar vara bra, tror den hette Linnekliniken? 
    Någon som varit där som kan berätta hur det var?

    Kan man bli nekad IVF? Varför i så fall? 



    Vi gick där och vi tyckte den var jättebra. Många år sen nu, men skulle väl tro de är lika bra nu.
    Man kan bli nekad IVF av flera skäl. För gammal, för usla odds, andra fysiska hinder eller psykiska hinder.
  • Skrållan85

    Jag kan känna att det är lite läskigt det här med att ta kontakt med Linnekliniken om ni förstår hur jag menar.
    Det är så stort på något sätt. Men ändå så känna det som att Linnékliniken är väldigt professionella.

  • Skrållan85

    Alla frågor jag kommer få, får man ett frågeformulär hem eller ska man kunna svara på alla frågor över telefon? Eller vid första utredningsmötet?

Svar på tråden IVF klinik utan remisskrav