• Anonym (Johanna)

    Fick inte min lön

    Börjat jobba på ett nytt jobb för 4 månader sen, ja ett tag sen nu. Problemet med det hela är att jag inte fått min lön utbetald. Har  alltid fått lönen 12 dagar försent. Och tagit upp det med chefen och hon säger att det blivit nåt strul med systemet. Men alla andra fick lönen i tid? och börjar tröttna på att få den sent då jag har räkningar att betala? har inte fått en enda lön i tid. och sist upptäckte jag att jag fått för lite i lön. Det visade sig stämma, så Fick tillslut en till utbetalning för lönekontoret hade missat att betala ut hela lönen för alla timmar jag arbetat. Men efter de här så känner jag mig ledsen och känns inte som jag har förtroende för dom. Ingen ursäkt eller nåt har jag fått. Vad hade ni gjort i min sits? Känns som alla tycker att jag överdriver :( 

  • Svar på tråden Fick inte min lön
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Tessi) skrev 2023-07-09 14:20:15 följande:

    Det är sånt du har facket till. 


    Hade du blandat in facket? 
  • Anonym (Tessi)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-07-09 14:22:14 följande:
    Hade du blandat in facket? 
    Ja, absolut. Det behöver inte bli ngn stor grej för det. Bara prata med den lokala representanten och fråga hur de tycker att du ska göra. Det kan vara bra för dem att veta det här också, fler kanske råkar ut för samma sak framöver och då kan facket se det och vid behov påtala för arbetsgivaren. 
Svar på tråden Fick inte min lön