• anonym 254

Flyttat bf datum efter VUL

Hej

jag var inne på extra koll förra veckan pga blödningar, trodde det var kört men det fanns ett tickande hjärta.

det som förvirrar mig är att jag alltid haft en regelbunden menscykeln på 29/30 dagar. Enligt när jag skulle haft ägglossning (28/5) borde jag vara i vecka 8+1 idag men vecka 7+2 när VUL gjordes. Gynrkologen mätte fostret och jag var bara i vecka 6+0.

detta innebär att jag blivit befruktad 8 dagar senare än jag trodde plus under dagar vi ej haft sex. Är det möjligt?

kan det vara något fel på fostret att det ej utvecklas som det ska?

• Svar på tråden Flyttat bf datum efter VUL
  • Maymom

Det låter ju tyvärr väldigt litet om du borde vara i V8+1...
    men samtidigt så tänker jag att gynekologen borde ha sagt nåt om det, du är säker på att ÄL inte skedde senare? Tempar du eller hur vet du när ÄL var?

• anonym 254
    Maymom skrev 2023-07-10 17:12:27 följande:

Det låter ju tyvärr väldigt litet om du borde vara i V8+1...
    men samtidigt så tänker jag att gynekologen borde ha sagt nåt om det, du är säker på att ÄL inte skedde senare? Tempar du eller hur vet du när ÄL var?

Nej ingen temp men fick positivt ägglossningstest den 27/5 och brukar ha LH+ två dagar. Så nej inte omöjligt att jag haft en senare ägglossning men tycker att en hel vecka sent låter konstigt. 

Nej gynekologen sa inger utan mer än att hon såg ett tickande hjärta och den mäts i vecka 6. 

• Maymom
    anonym 254 skrev 2023-07-10 20:33:45 följande:

Nej ingen temp men fick positivt ägglossningstest den 27/5 och brukar ha LH+ två dagar. Så nej inte omöjligt att jag haft en senare ägglossning men tycker att en hel vecka sent låter konstigt. 

Nej gynekologen sa inger utan mer än att hon såg ett tickande hjärta och den mäts i vecka 6. 

När fick du positivt graviditetstest? Låter ju som att äl kan ha varit senare, men som du skrev så låg ni bara vissa dar? 
Svar på tråden Flyttat bf datum efter VUL