• Anonym (Mimmi)

Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(

Mår så dålig.. trodde aldrig det
     skulle hända mig. Men har blivit förälskad i kollega (som jobbar i annan fastighet). Och han är intresserad av mig (han också gift). 

Jag kommer absolut INTE agera på detta! Det är också kommunicerat till han. Men hur stoppar man sina känslor och pirret? Hur slutar man tänka på det?? Jag märker att mina tankar är någonannanstas. Att jag tänker på honom när jag borde fokusera på barnen och vara mentalt närvarande. Men jag kommer på migsjälv att längta bort. Det har varit så ett halvår nu och avtar inte!

Älskar min man. Han är underbar, snygg (mycket snyggare än förälskelsen). Trygg och vi har kul ihop. Fantastiska barn. Fint hus och älskar varandras släkter. HUR
    är detta ens möjligt?! Någon som har
    it med om liknande? :( när går det
     över?? Vad gör man?

livskris?? Fattar inte. Vill bara att allt blir som förr igen! Där lyckan var fredagsmys med familjen, inte att längta till aw med jobbet..

• Svar på tråden Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(
  • Anonym (Klipp)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-07-10 22:08:10 följande:
    Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(

Mår så dålig.. trodde aldrig det
     skulle hända mig. Men har blivit förälskad i kollega (som jobbar i annan fastighet). Och han är intresserad av mig (han också gift). 

Jag kommer absolut INTE agera på detta! Det är också kommunicerat till han. Men hur stoppar man sina känslor och pirret? Hur slutar man tänka på det?? Jag märker att mina tankar är någonannanstas. Att jag tänker på honom när jag borde fokusera på barnen och vara mentalt närvarande. Men jag kommer på migsjälv att längta bort. Det har varit så ett halvår nu och avtar inte!

Älskar min man. Han är underbar, snygg (mycket snyggare än förälskelsen). Trygg och vi har kul ihop. Fantastiska barn. Fint hus och älskar varandras släkter. HUR
    är detta ens möjligt?! Någon som har
    it med om liknande? :( när går det
     över?? Vad gör man?

livskris?? Fattar inte. Vill bara att allt blir som förr igen! Där lyckan var fredagsmys med familjen, inte att längta till aw med jobbet..

Klipp kontakten helt. Du glömmer honom. 
  • Anonym (Man52)

Japp 

bryt all Kontakt
    även soc medier 
    var tydlig , säg varför 
    tog över 1 år för mig så funka det med alla tankar och allt annat 
    hårt jobb och hårt liv 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Man52) skrev 2023-07-11 23:01:20 följande:

Japp 

bryt all Kontakt
    även soc medier 
    var tydlig , säg varför 
    tog över 1 år för mig så funka det med alla tankar och allt annat 
    hårt jobb och hårt liv 

Tack! Hur fördrev du tiden i väntan på att det skulle släppa?
  • Anonym (Ochså föräldkad i en kollega)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-07-11 22:55:32 följande:
    Ja.. men det känns inte som jag orkar med mitt gamla liv. Hämta och lämna gnälliga barn.. en man som jobbar mycket.. lite tid.. ekorrhjulet., just nu är det jobbet som ger energi satt orka med vardagen.

Där får jag var viktig, där får jag klä upp mig, där får jag vara mer än bara mamma och fru.

tankar Som ger dåligt samvete då min familj är mitt allt. Och de är bäst. Men jag längtar borta fylls livet med mer än bara makaroner och falukorv..

som flera skrivit.. jobb på relationen. Men svårt när man inte har möjlighet till barnvakt..
    Lite som för mig med, faktiskt. Känner att på jobbet får jag klä upp mig och känna mig som en kvinna och inte mamma, fru och allt på hemmaplan Med barnen och allas behov som ska tillgodoses hela tiden och min man som jobbar mycket?.

Jag vill hoppas semestern kan bli en nystart för hela familjen.
  • Anonym (Det går över)

Mitt råd till TS är att vara lugn och försöka att inte göra så stor sak av det. 

Det kommer att gå över och du behöver inte ha dåligt samvete för att du känner som du gör.  Det är inget fel på vare sig dig eller dina känslor, de visar bara att du är människa.  

• Anonym (Jadu)
    Anonym (Ochså föräldkad i en kollega) skrev 2023-07-11 22:44:39 följande:
    Men det är det som är så svårt o komplicerat. Har ladrig varit med om detta förutom. Alltid sett min man som dröm-mannen på jorden,även efter 20 år, men detta med min kollega sättersllt på sin spets.
    Jag är medveten om att vi inte borde inte ha kontakt med varandra alls och kanske inte jobba ihop, men det är lättare sagt än gjort.
    Nej, det är inte lättare sagt än gjort. Vill du sluta ha kontakt och satsa på din man så gör du det. Vill du inte gör du inte det.

Blocka på mess, sluta luncha ihop. Hitta andra arbetsuppgifter.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-07-11 22:51:08 följande:
    Såklart du har rätt i detta. Men det är samtidigt inget jag valt. Det är inte direkt första gången en man flirtar med mig men första gången på 15 år som det påverkar mig. Och jag borde byta jobb. Borde kanske jobba hemma. Borde undvika honom. Men det känns verkligen som att jag inte kan andas utan honom.. och jag vet att han är ett sämre part. Men hjärtat agerar utan att hjärnan är med här :(
    Då får hjärnan säga åt hjärtat att hålla tyst. Gör de val som leder dig rätt bara! Vill du vara med din man eller inte? Förtjänar han att du går och trånar efter någon annan istället för att avsluta relationen? Självklart inte.

Om du kan byta jobb eller på annat sätt undvika kollegan så gör det. Ta ansvar för dina känslor istället för att låta dem styra dig.
  • Anonym (Nja)
    Ja.. men det känns inte som jag orkar med mitt gamla liv. Hämta och lämna gnälliga barn.. en man som jobbar mycket.. lite tid.. ekorrhjulet., just nu är det jobbet som ger energi satt orka med vardagen.

Där får jag var viktig, där får jag klä upp mig, där får jag vara mer än bara mamma och fru.

tankar Som ger dåligt samvete då min familj är mitt allt. Och de är bäst. Men jag längtar borta fylls livet med mer än bara makaroner och falukorv..

som flera skrivit.. jobb på relationen. Men svårt när man inte har möjlighet till barnvakt..
    Exakt där har du problemet! Du lider av att inte känna dig attraktiv, sedd osv, sånt som den här kollegan kan ge dig indirekt. Men vet du, barnen blir äldre, du kan prata med mannen om att bara jobba heltid och att prioritera familjen, ha romantiska dejter där du får klä upp dig och känna dig attraktiv. Är du beredd att kasta bort allt ni har för att du inte känner att du kan piffa till dig privat? Ingen hindrar dig ts.
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Ochså föräldkad i en kollega) skrev 2023-07-11 23:07:34 följande:
    Lite som för mig med, faktiskt. Känner att på jobbet får jag klä upp mig och känna mig som en kvinna och inte mamma, fru och allt på hemmaplan Med barnen och allas behov som ska tillgodoses hela tiden och min man som jobbar mycket?.

Jag vill hoppas semestern kan bli en nystart för hela familjen.
    Den kommer inte göra det av sig själv om du inte anstränger  dig.
  • Less is more

Det är naturligt att kunna tycka om.andra och nli förälskad i nägon annan..vi.är ju människor. Sen kanske man vill fly sin vardag ibland, har för få intressen, men längtar bort.

DDu är lyckligt  - gift agera inte på dessa känslor.Var inte otrogen. Håll ut. Låt flirten ge dig energi i vardagen bara. Så tänker jag, ta emot känslorna, omvandla dem till nytyig energi.

• Anonym (Jadu)

Fast barnen har du ju oavsett.

Det är sommar. Packa en lyxig picknickkorg ihop, Ta med en filt. Åk till mysigt ställe och njut, låt barnen springa av sig eller ta med en padda åt dem.

men det är inte snällt mot din man att gå och sukta efter en annan men inte göra nåt åt att bryta känslorna. Ta dig samman eller lämna din man.

Det låter hårt, men du kommer sldrig må bra av att försöka äta kakan och ha den kvar. Och andra kollegor kommer märka det och prata om er.
  • Anonym (Ochså föräldkad i en kollega)
    Anonym (Det går över) skrev 2023-07-11 23:14:08 följande:

Mitt råd till TS är att vara lugn och försöka att inte göra så stor sak av det. 

Det kommer att gå över och du behöver inte ha dåligt samvete för att du känner som du gör.  Det är inget fel på vare sig dig eller dina känslor, de visar bara att du är människa.  

❤️❤️🤗
    Tack! Tar åt mig av ditt inlägg med.
  • Anonym (Nicke Nyfiken)

Hej! Hur gick det sedan? Gick förälskelsen i över? Hur klarade du dig? Blev det bra? Nyfiken eftersom jag är i liknande situation nu som du var då.// Nicke Nyfiken 😊.

• Anonym (Eniliknandesituation)
    Anonym (Nicke Nyfiken) skrev 2025-11-28 19:10:29 följande:

Hej! Hur gick det sedan? Gick förälskelsen i över? Hur klarade du dig? Blev det bra? Nyfiken eftersom jag är i liknande situation nu som du var då.// Nicke Nyfiken 😊.

Inte TS här men jag är också i liknande situation. Har du lust att dela med dig av vad du har för situation/bolla med mig? 
  • Anonym (Nicke Nyfiken)

Min situation är att jag är mycket, mycket lyckligt gift. Lever i ett helt underbart äktenskap som inte kunde vara bättre. Men har ändå blivit förälskad i en kollega trots att jag redan har det så bra. Kärleken i äktenskapet ger mig positiv och harmonisk energi varje dag men att vara förälskad i någon annan som jag inte bör ha några känslor för är mycket krävande och jag blir känslomässigt utmattad. Jag ska försöka att inte ha någon kontakt med kollegan och får hoppas att det går över om några år. Hur är din situation?

• Anonym (Nicke Nyfiken)
    Anonym (Eniliknandesituation) skrev 2025-11-30 23:22:17 följande:

Inte TS här men jag är också i liknande situation. Har du lust att dela med dig av vad du har för situation/bolla med mig? 
    Jag bollar gärna erfarenhet och idéer som kan lösa ?problemet ?. Men egentligen är det inget riktigt problem. Bara en svår situation.
Svar på tråden Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(