• franke3301

Fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende

Hej alla,

Jag har så fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende. Jag har varit singel i hela mitt liv. Jag trivs faktiskt att vara ensam - Jag känner mig fri och jag gillar att kunna göra vad jag vill, när jag vill, men på senare tid så har jag undrat hur det känns att vara kär och få känna närhet, mer än bara en natt.

Men nu till mitt stora problem - Jag är en webbutvecklare, men jag är rädd att tjejer ska se mig som en nörd eller tönt och sen ta avstånd från mig. Jag vet inte varför jag fått denna tanke och det är specifikt programmeringen. Hade jag varit en webbdesigner så hade det känt okej men just att jag behöver tala om jag programmerar drar mig från det hela.

Sen så kan man tänka att de som tänker så är inget att ha men det hjälper inte mig alls.
  • Svar på tråden Fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende
  • Anonym (IT)

De flesta bryr sig inte om eller vet skillnaden mellan webutvecklare och webdesigner.

Oavsett kommer en del finna det nördig och tråkigt medan andra tycker det låter kul och spännande och de flesta "jaha....". Några kommer be om hjälp med sin email, andra kasta sig in i en diskussion om olika obskyra webspråk och de flesta fråga vad du tycker om IPA, NATO eller Idol.

Ge dig ut och träffa tjejer!

• Anonym (E)

Ingen bryr sig ett smack om du är webbdesigner eller webbutvecklare.

• Anonym (Rino)
    franke3301 skrev 2023-07-11 14:39:48 följande:
    Fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende
    Hej alla,

Jag har så fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende. Jag har varit singel i hela mitt liv. Jag trivs faktiskt att vara ensam - Jag känner mig fri och jag gillar att kunna göra vad jag vill, när jag vill, men på senare tid så har jag undrat hur det känns att vara kär och få känna närhet, mer än bara en natt.

Men nu till mitt stora problem - Jag är en webbutvecklare, men jag är rädd att tjejer ska se mig som en nörd eller tönt och sen ta avstånd från mig. Jag vet inte varför jag fått denna tanke och det är specifikt programmeringen. Hade jag varit en webbdesigner så hade det känt okej men just att jag behöver tala om jag programmerar drar mig från det hela.

Sen så kan man tänka att de som tänker så är inget att ha men det hjälper inte mig alls.
    Det kvinnorna bryr sig om är ditt lönekuvert och vad du har för självförtroende och självkänsla.

Du måste börja jobba på det. Oacceptabelt att ha dåligt självförtroende och dålig självkänsla som man. 
  • franke3301
    Anonym (Rino) skrev 2023-07-11 15:15:37 följande:
    Det kvinnorna bryr sig om är ditt lönekuvert och vad du har för självförtroende och självkänsla.

Du måste börja jobba på det. Oacceptabelt att ha dåligt självförtroende och dålig självkänsla som man. 

Att kvinnor föredrar män med självförtroende och självkänsla köper jag till 100% och det är något som jag vill jobba med! Att fundera över om en tjej kommer tycka om mig pga min lön skiter jag fullständigt i. Hon kan hjälpa till med ekonomin eller betala den själv.

• Eurydike

Programmerare är heta! 🔥 De är vana vid att hantera en mus och trycka på de rätta knapparna 🐀

• Anonym (Nerdy)

Det finns faktiskt kvinnor som gillar nördar och själv är nördar, men dom syns kanske inte i din värld? Finns också kvinnor som har dåligt självkänsla när det kommer till relationer.

Porren har förstört så mycket, är man inte smal, storbystad och har långt hår och klassisk "bimbo" så syns man inte som kvinna i männens värld.

• Anonym (Ja och?)

Du vill arbeta och har ett arbete och tjänar pengar. Det räcker långt. Finns få yrken som hade varit otänkbara på den tiden jag var singel. Nån som pysslar med datorer i vilken form det nu än må vara var då definitivt inte ett av dom. 
    Du måste våga mer! Jobba på självkänslan.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (anonyyyym)
    Eurydike skrev 2023-07-11 17:02:07 följande:

Programmerare är heta! 🔥 De är vana vid att hantera en mus och trycka på de rätta knapparna 🐀

HAHAHA!
Svar på tråden Fruktansvärt dålig självkänsla och självförtroende