• Bruno97

    Månadsfaktura?

    Hej!

    idag är det den 11/7, om jag skulle göra en beställning med månadsfaktura. När skulle jag då behöva betala? de skickar ut den 15:e men jag tänker hinner de göra det? Eller kommer jag att få till nästa 15:e?Glad

  • Svar på tråden Månadsfaktura?
  • Anonym (Beror på)

    Det beror ju helt på deras betalningsvillkor. Det kan vara exakt 14 dagar, det kan vara till den sista i månaden, det kan vara 30 dagar. Läs på deras sida så får du se!

  • Anonym (S)

    Pratar vi köp så brukar månadsfaktura innebära ffd efter 30 dagar.
    Månadsfaktura på abonnemang etc brukar vara slutet av månaden.

  • Bruno97
    Anonym (Beror på) skrev 2023-07-11 19:17:18 följande:

    Det beror ju helt på deras betalningsvillkor. Det kan vara exakt 14 dagar, det kan vara till den sista i månaden, det kan vara 30 dagar. Läs på deras sida så får du se!


    Det är via klarna. där de bara står att varje 15:e får man betalningen och så betalar man i slutet på månaden. Men tanken på att de är så nära 15:e så undrar jag om de kommer att behövas betalas redan denna månad Glad
  • Bruno97
    Anonym (S) skrev 2023-07-11 19:24:55 följande:

    Pratar vi köp så brukar månadsfaktura innebära ffd efter 30 dagar.
    Månadsfaktura på abonnemang etc brukar vara slutet av månaden.



  • Anonym (Beror på)
    Bruno97 skrev 2023-07-11 19:35:10 följande:
    Det är via klarna. där de bara står att varje 15:e får man betalningen och så betalar man i slutet på månaden. Men tanken på att de är så nära 15:e så undrar jag om de kommer att behövas betalas redan denna månad Glad
    Ja, om de skickar ut sina fakturor den 15:e så kommer du att behöva betala i slutet av månaden.
Svar på tråden Månadsfaktura?