Anonym (Ousmi) skrev 2023-07-12 13:55:34 följande:
Hej min fina vän, först vill jag skicka dig världens största kärlekshälsning. Hoppas det är ok med dig och ditt mode trots omständigheterna.
Som tidigare sagt, RING EFTER HJÄLP om det handlar om självmordtankar. Jag lovar att det blir värre efter ett självmord.
Mitt svar svart på vitt: livet är ett prov, precis som i skolan. När livet tar slut, och döden är framme så är det som att man lämnar in sitt prov.
Den vi lämnar provet till är den stora kraften som har skapat allt, och initierade allt liv.
Har man gjort som skaparen bad om, så blir allt efter döden fint och glädjande, du kommer inte längta tillbaka till detta liv 🙂
Har man inte gjort vad skapaåren bett om, så blir det tufft efter döden. Det blir straff och elände, och man kommer vilja återgå till livet för att rätta till sina misstag, men då är det tyvärr för sent.
Efter döden kommer ett evigt liv, som inte är likt vårt liv här på jorden. Hur det eviga livet ser ut, beror som sagt enbart på hur livet på jorden har spenderats.
En människa som har gjort rätt för sig i jordelivet och lyssnat på den skapande kraften, bör inte känna ångest inför döden. Man kan alltid rätta till sina misstag och få godkänt på sitt prov, även om man enbart har lite kvar till döden. Hoppet finns.
Det var min syn på livet, som jag är övertygad om att den stämmer. Men jag respekterar alla andra syn och åsikter.
Kram kram kram min fina vän ❤️
Det finns inga bevis eller belägg för att det är som du tror. Det är en tro, precis som många andra. Vilket såklart är okej, men det har inte större vikt än någon annan tro.
Jag tror iaf inte att något dåligt händer iom döden. Antingen är den ett slut, eller en fortsättning. Men oavsett innebär den slut på lidande. Man får vila, eller så känner man ingenting, det upphör bara, vilket i sig kan vara vilsamt.
Dina barn kommer att klara sig. De kommer att sakna dig, men allt kommer att gå bra.