• Anonym (Ts)

Gravid och SÅ VARM?

Nån annan? Är gravid i v 35 och känner mig SÅ varm hela tiden. Kan inte sova om jag inte har fläkt på typ. Känns som jag kokar annars!

• Svar på tråden Gravid och SÅ VARM?
  • Anonym (Kokade)

Mitt äldsta barn än född sent på året och jag hade jacka på mig bara nån enstaka gång utomhus. Andra född värmeböljan -18 så du fattar att jag kokade bort....
    Man blir varm som gravid helt enkelt.

• Anonym (ja)
    Anonym (Ts) skrev 2023-07-14 02:13:48 följande:
    Gravid och SÅ VARM?

Nån annan? Är gravid i v 35 och känner mig SÅ varm hela tiden. Kan inte sova om jag inte har fläkt på typ. Känns som jag kokar annars!

Ja, det känner jag igen. Var som att man hade ett eget litet värmeverk i magen. Jag fick mitt barn i januari, var smällkallt precis innan och jag gick utan jacka, för jag var så sanslöst varm. Kan tänka mig att det är outhärdligt på sommaren. 

Ett tips för lite mer kyla är att lägga en värmekudde i frysen och sen lägga den i sängen. Eller en sån kylmatta för hund, som kan ligga under lakanet. Kanske hjälper lite så att du inte kokar bort när du ska sova. 
  • Anonym (ninfo)

är i vecka 37 med mitt andra barn. värmen är helt outhärdlig! jag jublar när de säger att det ska komma regn på väderleksrapporte, haha. nätterna är jobbiga men dagarna är nästan värre (springer efter min 17 månader gamla dotter här hemma i solgassande lägenhet?) hade gärna haft orken att ta mig ut mer men man är ju så trött nu också. var höggravid i januari/februari sist, minns absolut inte att jag tyckte det var såhär jobbigt och jag tror vädret bidrar mycket. bara ett par veckor för oss kvar, heja oss!

• Anonym (Ts)
    Anonym (ninfo) skrev 2023-07-14 13:59:19 följande:

är i vecka 37 med mitt andra barn. värmen är helt outhärdlig! jag jublar när de säger att det ska komma regn på väderleksrapporte, haha. nätterna är jobbiga men dagarna är nästan värre (springer efter min 17 månader gamla dotter här hemma i solgassande lägenhet?) hade gärna haft orken att ta mig ut mer men man är ju så trött nu också. var höggravid i januari/februari sist, minns absolut inte att jag tyckte det var såhär jobbigt och jag tror vädret bidrar mycket. bara ett par veckor för oss kvar, heja oss!

Vi är ju rätt lika då (väntar också tvåan och har en 20-månaders här hemma)! Tycker helt klart det är mycket jobbigare denna gång och har känslan som jag tycker de som är i klimakteriet beskriver med värmevallningar typ. Och ja, lägg på värmen utomhus så ser jag ut som en tomat så fort jag tar minsta promenad. Tack och lov för tunna klänningar och fläktar!!
Svar på tråden Gravid och SÅ VARM?