• Svar på tråden Parfym
  • felicityporter

    Black Opium utan tvekan! Är oerhört kräsen med parfymer och när jag hittar en jag tycker om byter jag verkligen inte i första taget. Använde Armani She från ca 14-28 års ålder och sedan har jag bara använt YSL Black Opium eller Hunkemöller Noir (om Black Opium är slut och det är tight med cash).

  • Mandel

    Nej, slutade med det när jag fick barn och sedan har jag jättesvårt för starka dofter. Är 19 år sedan jag slutade...
    Tyvärr är det alldeles för många som verkar hälla på sig så det bara stinker om dem och tacksam för att jag är på en arbetsplats där det är uttalat "parfymförbud".


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Hedda04

    Jag älskar Happy från Clinique och så har jag en ny från Yves Rocher Sur la lande som jag är helt såld på. När jag var yngre och var ute fredag eller lördag kväll hade jag lite tyngre dofter såsom Addict från Dior eller Shalimar från Guerlain.

  • Mortiscia80

    Jag använder sällan parfym, föredrar blommiga fräscha dofter men har ingen favorit. Under 90-talet sålde HM en jättefin parfym som jag tyckte om, minns inte namnet men lådan var gul. Den saknar jag!

  • Hedda04
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 11:07:15 följande:

    Jag använder sällan parfym, föredrar blommiga fräscha dofter men har ingen favorit. Under 90-talet sålde HM en jättefin parfym som jag tyckte om, minns inte namnet men lådan var gul. Den saknar jag!


    Trist när de slutar göra någon man gillar.
  • Hedda04
    Mandel skrev 2023-07-18 10:53:02 följande:

    Nej, slutade med det när jag fick barn och sedan har jag jättesvårt för starka dofter. Är 19 år sedan jag slutade...
    Tyvärr är det alldeles för många som verkar hälla på sig så det bara stinker om dem och tacksam för att jag är på en arbetsplats där det är uttalat "parfymförbud".


    Ja om man jobbar på tex sjukhus förstår jag att ej lämpligt med parfym på jobbet.
  • felicityporter
    Mandel skrev 2023-07-18 10:53:02 följande:

    Nej, slutade med det när jag fick barn och sedan har jag jättesvårt för starka dofter. Är 19 år sedan jag slutade...
    Tyvärr är det alldeles för många som verkar hälla på sig så det bara stinker om dem och tacksam för att jag är på en arbetsplats där det är uttalat "parfymförbud".


    Jag tycker det problemet oftast händer när folk köper billiga parfymer, delvis pga att de ofta luktar skit i sig (är ingen snobb dock, så anser inte att det alltid är så) men också pga att dofterna inte sitter i lika länge som finare parfymer men däremot ofta är oerhört starka i början vilket gör att folk tenderar att ?duscha? sig i parfym i tid och otid. Min Black Opium t ex är en ganska tung doft men det räcker med att jag i princip bara skvätter på mig något stänk och sedan sitter doften hela dagen och till o med luktar bättre med tiden. Har haft på den på s.k. parfymfri ställen och ingen har någonsin klagat eller sagt något om det.
  • Tihi

    Jag använder parfym nästan alltid då jag går ut. Hemma nöjer jag mig med ingen parfym alls eller bara parfymerad bodylotion. Har ingen favorit men gillar Rituals och Clean parfymer.

Svar på tråden Parfym