• Donttouchyummy

Vlcd diet - start idag 22/7

Hej alla glada! 
    Idag påbörjar jag min vlcd diet med hopp om att gå ner i vikt, väger i dagsläget 150kg till mina 173 cm.
    Har tidigare försökt gå ner i vikt men inte lyckats antingen gå ner eller behålla vikten.

Har också sökt om att få göra en gastric sleeve men för att få remissen skickad måste man ha försökt gå ner i vikt på egen hand o fått det på papper...att man inte lyckas. 

Vill skapa en tråd för att följa resan oavsett operation eller inte. Hoppas kunna hitta andra som också vill gå ner i vikt o kanske vill följas åt och inspirera varandra. Skicka gärna en kommentar om du också vill vara med, eller om du har några tips eller råd

• Svar på tråden Vlcd diet - start idag 22/7
  • Anonym (Ketos)
    Donttouchyummy skrev 2023-11-28 08:56:17 följande:
    Invägning 28/11: 136.3
    Va bra!!
  • Donttouchyummy
    Fick papper från kirurgen idag.
    Skall lämna massa prover på måndag o efter man lämnat prover ska man ringa in o boka tid för gruppinformation och tid till att prata med kirurgen om vilken operation som skall göras. Yay. Detta gjorde min dag! Sååå spännande.
  • Donttouchyummy

Ringde kirurgen idag, den 18 januari har jag fått tid till informationsträff o läkare besök, efter det kan de dröja upp till 90 dagar för att få operation. Om man nu blir godkänd på läkarbesöket. 

Så senast i april kan de bli operation. 

Lite drygt. Trodde operation skulle ske 90 dagar fran remissen men de är 90 dagar från läkare besöket. 

Känns lite små deppigt. Men men. Allt har sin tid. 

• Donttouchyummy

Åt en halv pizza. Hoppas inte vikten påverkas för mycket. Min syster som bjöd o ja hade svårt att säga nej. 

• Anonym (Ketos)
    Donttouchyummy skrev 2023-12-09 16:06:25 följande:

Åt en halv pizza. Hoppas inte vikten påverkas för mycket. Min syster som bjöd o ja hade svårt att säga nej. 

Om du inte redan pratat med vänner och familj om det, så tycker jag att du ska göra det. De vill väl att du ska vara hälsosam, så säg till dem att du inte vill bli bjuden och/eller frestad.
  • Donttouchyummy

Hennes barn var med så ville inte prata om bantning framför barnen. Men ska prata med familjen om det. Så att framtiden ser annorlunda ut...

• Donttouchyummy

Har betalat en pt från o med 15 januari. Hoppas han ska hjälpa mig med kost och träning fram till jag opereras. 

• Donttouchyummy
    Startvikt: 140kg 30/1

Ptn var alldeles för dyr, hans kostupplägg kostade 4000 i månaden. Träning var avancerade övningar som ja knappt kunde uttala... Så har bett om råd av en vän som hållt på med träning o kost sen han var 11 år...
    Han gjorde ett budget vänligt upplägg till mig.
    1500-1800 kcal/dag. 3 gympass (simning o enkla övningar) i veckan.
    Synd bara att det är 1 och en halvtimmes resa dit enkel väg. Får börja lyssna på ljudböcker eller något. Nystart!
Svar på tråden Vlcd diet - start idag 22/7