• Nippetippan

    Matriarch balance 100 - förebygga missfall

    Hej!
    Är det någon som använt Progesteronkrämen Matriarch Balance 100 för att motverka eller förebygga missfall?

    Tog den den isåfall till och med vecka 12? Och hur länge trappade ni ner sedan efteråt?

  • Svar på tråden Matriarch balance 100 - förebygga missfall
  • Anonym (Jag)

    Jag använde den, några dagar efter ägglossning och fram tills jag plussade. Då gick jag över till Lutinus som en gynekolog skrev ut till mig. Det är progesteron men receptbelagt. Nu är jag i vecka 5 och vet inte hur det kommer att gå men planerar att fortsätta till vecka 12 och sen trappa ner :)

  • Nippetippan

    Grattis till graviditeten!
    Idag gick jag in i v 18, och har använt krämen sedan någon dag efter ägglossning till och med v 12, och sedan trappade jag ner i tre veckor och slutade helt när jag gick in i vecka 16. Och allt har sett bra ut än så länge :) 

  • Anonym (Svar)

    Vet inte om jag behöver men har haft flera missfall i rad och då skadar det inte att prova. Det används på alla som gör IVF så ja varför inte testa.

  • Nippetippan

    Jag har haft ett tidigt missfall i v 6 innan och 10 månader efter det blev jag gravid igen. Då kände jag att jag chansar med denna krämen om missfallet berodde på att kroppen producerade för lite progesteron för att behålla den graviditeten

Svar på tråden Matriarch balance 100 - förebygga missfall