• Ida83

Nidblödning eller mens?

Vi försöker bli gravida igen och har haft sex varannan dag runt äl. Häromdagen fick jag en blödning som började som ljusrosa och sedan mer mörkrött. Det är en vecka innan beräknad mens så nu vet jag inte riktigt om det är tidig mens eller nidblödning. Jag fick en nidblödning vid min senaste graviditet, men det var ytterst lite. Den här gången är det lite mer men inte 

• Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Ida83

Forts. inte lika mycket som en vanlig mens. Efter två dagar verkar som det slutar. 

Är lite orolig om det var för tidig mens då det kanske är något annat som är fel. Någon med erfarenhet av nidblödning och graviditet? Tacksam om någon som har lite koll på detta kan säga vad du tror. Får självklart vänta för att veta hur det egentligen ligger till, men det är klart att jag funderar på vad det kan vara. 

• Elive
    Hej,

kan inte svara att jag har erfarenhet av nidblödning och graviditet men hade spotting kring och på BIM för min senaste graviditet (mitt andra barn). Är lite i samma sits nu - ska ha mens om 6 dagar men fick idag rosa flytning och även blödning. Problemet är väl att det kan vara allt möjligt och att det varierar från person till person men jag hänger gärna i tråden och ser om du får fler svar :)
  • Ida83
    Elive skrev 2023-07-24 17:20:45 följande:
    Hej,

kan inte svara att jag har erfarenhet av nidblödning och graviditet men hade spotting kring och på BIM för min senaste graviditet (mitt andra barn). Är lite i samma sits nu - ska ha mens om 6 dagar men fick idag rosa flytning och även blödning. Problemet är väl att det kan vara allt möjligt och att det varierar från person till person men jag hänger gärna i tråden och ser om du får fler svar :)
    Berätta gärna hur det gick sedan om du vill Glad
  • cutepenguin

Jag tror jag kan ha fått en nidblödning idag. Är på ÄL+9/10 och fick lite brunt på pappret för 4 timmar sen.. sen inget mer (än så länge). Fick en i min förra graviditet men då var det mer rosa-färgade flytningar som pågick i 2-3 dagar. 

• Elive
    Ida83 skrev 2023-07-24 18:42:08 följande:
    Berätta gärna hur det gick sedan om du vill  // Glad
    Självklart Glad Däremot tror jag nog att det kan ha varit ett väldigt tidigt missfall. Innan mitt andra barn fick jag tre missfall (dock kring v6-7) innan det gick vägen. Min mens brukar vara rätt punktlig så att den skulle komma en vecka tidigare känns mysko, men jag delar gärna med mig :) Det är trots allt många som är med om samma sak och då är det ändå en liten tröst att inte känna sig ensam oavsett hur det går till slut! Du får gärna också berätta hur det går!

ha en fin kväll!
  • Ida83
    Elive skrev 2023-07-24 19:57:02 följande:
    Självklart Glad Däremot tror jag nog att det kan ha varit ett väldigt tidigt missfall. Innan mitt andra barn fick jag tre missfall (dock kring v6-7) innan det gick vägen. Min mens brukar vara rätt punktlig så att den skulle komma en vecka tidigare känns mysko, men jag delar gärna med mig :) Det är trots allt många som är med om samma sak och då är det ändå en liten tröst att inte känna sig ensam oavsett hur det går till slut! Du får gärna också berätta hur det går!

ha en fin kväll!
    Ja precis, det blir lättare om man delar upplevelse och erfarenhet Glad Det låter ändå som det skulle kunna vara nidblödning för din del. Lycka till och tack detsamma! 
  • Ida83
    cutepenguin skrev 2023-07-24 18:51:15 följande:

Jag tror jag kan ha fått en nidblödning idag. Är på ÄL+9/10 och fick lite brunt på pappret för 4 timmar sen.. sen inget mer (än så länge). Fick en i min förra graviditet men då var det mer rosa-färgade flytningar som pågick i 2-3 dagar. 

Ja det verkar ju onekligen som en nidblödning när det bara är lite brunt. Lycka till!
  • Elive
    Ida83 skrev 2023-07-24 20:57:11 följande:
    Ja precis, det blir lättare om man delar upplevelse och erfarenhet Glad Det låter ändå som det skulle kunna vara nidblödning för din del. Lycka till och tack detsamma! 
    Hej! Kan meddela att det troligtvis var tidigt missfall eller tidig mens - nya tag nästa gång! Hur gick det för dig? upphörde blödningen?

lycka till oavsett! :)
  • Ida83
    Elive skrev 2023-07-25 09:33:49 följande:
    Hej! Kan meddela att det troligtvis var tidigt missfall eller tidig mens - nya tag nästa gång! Hur gick det för dig? upphörde blödningen?

lycka till oavsett! :)
    Samma här. Började blöda igen imorse, så tidig mens eller missfall. Lycka till framöver!
Svar på tråden Nidblödning eller mens?