• Torna

    Bästa sättet att få bort kroppshår

    Blir gaaalen!! Finns ju inget som fungerar bra?

    Rakning - håret kommer tillbaka efter en dag..

    Epilering - tar inte allt och måste göras på kvällen för att inte se ut som en prickig korv

    Vaxning - får utslag, sår, rodnad osv som sitter i flera dagar oavsett märke...

    IPL - fungerar ej på mig 🤯

    "Sandpapper" - samma som rakning

    Vad finns kvar? Finns någon super-epilator som även tar bort jättekorta och tunna strån? Har använt Braun av olika slag.

    Och NEJ jag vill inte låta det vara!

  • Svar på tråden Bästa sättet att få bort kroppshår
  • Anonym (Ssso)

    Asså det är samma för alla. Det är bara fortsätta raka om du inte vill låta det vara 

  • Anonym (Rakar 3ggr i veckan)

    Avsätt tid och raka hela kroppen 3ggr i veckan.  Jag är exceptionellt hårig (dessutom syns det tydligt då huden är mammas ginger-hud och håret är pappas turkhår solar jag blir jag chockrosa så kan inte dölja med det heller). Ben, tår, armar, fingrar, kön och anus (För sista vill jag rekommendera en spegel du lägger på golvet och sitter på huk över)

  • Anonym (Rakar 3ggr i veckan)
    Anonym (Rakar 3ggr i veckan) skrev 2023-07-25 17:02:30 följande:

    Avsätt tid och raka hela kroppen 3ggr i veckan.  Jag är exceptionellt hårig (dessutom syns det tydligt då huden är mammas ginger-hud och håret är pappas turkhår solar jag blir jag chockrosa så kan inte dölja med det heller). Ben, tår, armar, fingrar, kön och anus (För sista vill jag rekommendera en spegel du lägger på golvet och sitter på huk över)


    Obs blir du prickig så använd det som ursäkt till att make/pojkvän skall smörja in dig med salva, så blir det ha yes jag är prickig istället för nej jag är prickig.
  • Anonym (Lisa)

    Laser. Har jag gjort. I stort sett hårfri men blev gravid nu så får pausa behandling. Skönt o vara permanent hårfri

  • Anonym

    Acceptera håret på kroppen
    Jättehärligt och befriande

  • Anonym (Ipl?)

    Du säger att ipl inte fungerar.  Har du mörk hy eller ljusa hår? Jag har alltid haft stora problem men hemmalaser har löst alla mina problem. Gick till salong men det funkade inte alls lika bra som hemmafixandet. Inte lika noggrant över hela benen plus att jag behövde föer behandlingar än vad man vill betala för.

  • Anonym (Lisa)

    Du behöver ej användas ipl. Idag finns diodlaser och mycket mer som tar på de flesta hudar och färger. Bor du göteborgsområdet kan jag tipsa om billig + riktiga resultat (salong)

  • Anonym (Rakar 3ggr i veckan)
    Anonym skrev 2023-07-25 21:00:07 följande:

    Acceptera håret på kroppen
    Jättehärligt och befriande


    Nej det är inte befriande alls (beroende på hur hårig man är kanske funkar med väldigt lite kroppshår iofs). Om jag klär av mig vill jag att han skall bli kåt, inte avtänd. Om jag står på alla fyra vill jag att det signalerar "välkommen in i stugan eller kanske knäcka på i lillstugan? här är det varmt och skönt" inte "warning! enter here and abandon all hope". Det skall liksom locka inte avskräcka. 
  • Anonym

    Ledsamt att höra att att en del tror att en vanlig kropp är avskräckande.
    Hur tror ni alla barn blev till innan man började dammsuga kroppen på hårstrån? Männen blev inte avtända. De hade samlag (och barnen blev gjorda.) De fick stånd och utlösning.
    Ha inte en så negativ inställning till kroppen

  • Anonym (Lisa)

    Trivs man med hår ska man ha hår. Trivs man inte med hår har man rätt att avlägsna det. Vi lever i en tid då det går. Vill man ha smink ha det vill man inte ha det inte. Vill man ha deo och parfym ha det vill man inte ha det inte. Gillar man att trimma frisyren eller Gillar man vildväxt? Smaksak.

    Jag personligen hatar kroppshår och vill vara hårfri för mig själv framför allt! Gillar ej otrimmade bröstkorg på män eller ovårdat och otrimmat kroppshår på underliv vare sig hos en man eller mig själv. Alla är vi olika och gillar och ogillar olika saker inget behöver vara fel. Ts om du vill vara hårfri bli då det. Om du trivs med stubb på kroppen ha då det. Fritt val 

  • Anonym (Rakar 3ggr i veckan)
    Anonym skrev 2023-07-25 21:56:32 följande:

    Ledsamt att höra att att en del tror att en vanlig kropp är avskräckande.
    Hur tror ni alla barn blev till innan man började dammsuga kroppen på hårstrån? Männen blev inte avtända. De hade samlag (och barnen blev gjorda.) De fick stånd och utlösning.
    Ha inte en så negativ inställning till kroppen


    Mina kroppshår är som svarta svinborst på en hud som ser ut som jag snart kommer krypa ur Tv:n eller upp ur en brunn för att strypa någon. På stenåldern med kroppshår hade både män och kvinnor kastat stenar och spjut för att jag inte skall komma nära. Tom Neanderthalare hade sagt vi kan väl bara vara vänner? om jag ville ligga.

    Men utan kroppshår är jag nog påsättbar för de flesta tror jag.
  • Anonym (HH)

    Också hårig som ett djur. Rakar benen, epilerar armarna och kör epilatorns rakfunktion på busken och området därikring. Kan absolut inte använda hyvel kring intimdelarna då jag får utslag som sen aldrig försvinner. Vaxning funkar rätt bra men tar mig aldrig tid för det, och ja.. inte jättebekvämt ju
    Vill också hitta den optimala metoden för att slippa utslagen.

    Den här lasern/rakapparaten som går varm på diverse annonser, den ska raka så nära och håret ska knappt komma tillbaka. Det är nån liten platt grej med blått ljus. Någon som testat? Sugen på att investera om den funkar. 
    Har en hemmalaser men ser hittills inget resultat.

    Följer tråden med spänning:)

  • Anonym (Rakar 3ggr i veckan)
    Anonym (HH) skrev 2023-07-26 13:46:51 följande:

    Också hårig som ett djur. Rakar benen, epilerar armarna och kör epilatorns rakfunktion på busken och området därikring. Kan absolut inte använda hyvel kring intimdelarna då jag får utslag som sen aldrig försvinner. Vaxning funkar rätt bra men tar mig aldrig tid för det, och ja.. inte jättebekvämt ju
    Vill också hitta den optimala metoden för att slippa utslagen.

    Den här lasern/rakapparaten som går varm på diverse annonser, den ska raka så nära och håret ska knappt komma tillbaka. Det är nån liten platt grej med blått ljus. Någon som testat? Sugen på att investera om den funkar. 
    Har en hemmalaser men ser hittills inget resultat.

    Följer tråden med spänning:)


    Det finns en grön tub "rfsu ingrown hair creme" på apoteket mot utslagen. Vill även rekommendera att istället för att smörja själv så ber du make/pojkvän om hjälp. Han kommer gå igång på detta så det blir som förspel fast utan att behöva anstränga sig.  
  • Anonym (Hobbyfemboy)
    Anonym (Rakar 3ggr i veckan) skrev 2023-07-25 22:19:27 följande:
    Mina kroppshår är som svarta svinborst på en hud som ser ut som jag snart kommer krypa ur Tv:n eller upp ur en brunn för att strypa någon. På stenåldern med kroppshår hade både män och kvinnor kastat stenar och spjut för att jag inte skall komma nära. Tom Neanderthalare hade sagt vi kan väl bara vara vänner? om jag ville ligga.

    Men utan kroppshår är jag nog påsättbar för de flesta tror jag.
    Samma här.  Epilatorn går varm för att jag ska känna mig påsättningsbar. Mellan epileringsomgångarna är det en hel del pincettarbete.
Svar på tråden Bästa sättet att få bort kroppshår