Någon annan med HPV som är singel?
Hej, är det någon annan här som är singel och som har HPV och/eller cellförändringar? Tråden här handlar inte om oro och cancer utan jag undrar mer hur ni förhåller er till att ni kan smitta? Jag menar, de som har fast partner har ju skadan redan skett så att säga. Som singel tycker jag det är är otroligt svårt att förhålla mig till, då jag tidigare i livet alltid varit väldigt sexuellt aktiv.
Sen jag fick reda på att jag har HPV har jag inte vågat ha sex med någon alls, o nu har det gått ett halvår vilket är otroligt länge och besvärligt för mig personligen iaf. I brevet man får hem står det ju att "HPV kan smitta även vid användning av kondom, även om kondom är bättre än inget skydd alls". Så jag vågar ju inte ens ha sex ens med kondom. Jag skulle aldrig kunna leva med att jag ev. orsakar någon annan kvinna lidande och i värsta fall döden liksom. Hade det funnits ett "slutdatum" när jag inte var smittsam länge hade det vart enkelt, men nu när det verkar som på vissa artiklar att HPV kan ligga kvar latent i kroppen resten av livet så vet jag inte hur jag ska orka leva med det här.
Så ah, hur gör ni andra med HPV eller partner med HPV?