• Anonym (Lejla)

Hur stor är risk ??

Hej
    jag och min kille hade sex under ägglossning och vår kondom sprack men vi märkte det direkt, och han drog sig ur och satte på en ny. Tänkte inte så mycket på det och tänkte inte jag behövde ta ett akut p piller vilket var dumt. Hur stor chans är det att jag är gravid????

• Svar på tråden Hur stor är risk ??
  • Anonym (Jo)

Hur långt är ett snöre? Ta dagen efter-piller.

• Anonym (E)

Har du redan ägglossat är dagen efter piller ingen ide. Vi har inga parametrar för att bedöma din fertilitet.

• Anonym (Jo)
    Anonym (E) skrev 2023-07-31 22:36:50 följande:

Har du redan ägglossat är dagen efter piller ingen ide. Vi har inga parametrar för att bedöma din fertilitet.

Läste på efter en annan tråd om piller och vissa ska tydligen hjälpa under hela cykeln, även om man fått ÄL. Akut insättning av spiral är ett annat alternativ jag kom på nu.
  • Anonym (Terese)
    Anonym (Jo) skrev 2023-07-31 22:40:46 följande:
    Läste på efter en annan tråd om piller och vissa ska tydligen hjälpa under hela cykeln, även om man fått ÄL. Akut insättning av spiral är ett annat alternativ jag kom på nu.
    Om han inte kom i dig och ni märkte det direkt skulle jag säga att risken är relativt låg. Klart att den finns, men den hade ju kunnat vara betydligt mycket högre. Tror inte att jag hade gått så långt att akut sätta in en spiral, om jag inte hade funderat på att sätta in än oavsett. 
Svar på tråden Hur stor är risk ??