Gravid trots oregelbunden cykel / sen ägglossning?
Jag slutade nyligen med p-piller eftersom jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida. Jag har haft väldigt oregelbunden mens sedan dess så har inte den blekaste aning om hur lång min menscykel är. Jag har dock använt natural cycles och appen förutspådde ägglossning den 12 juli. Jag och min sambo hade vaginalt sex den 11 juli samt morgonen den 13 juli men den 13 juli penetrerade han mig i typ 30 sekunder och han fick ingen utlösning (var inte ens nära).
Jag gjorde två ägglossningstest den 12 och den 13 juli men båda visade negativt. Vi var sedan ifrån varandra ett par dagar och hade sedan sex igen (vaginalt med utlösning) den 21, 23 och 28 juli.
Enligt natural cycles-appen skulle jag fått mens för en vecka sen (litar dock inte på det pga. oregelbundenheten som varit) men jag har nu en molande värk längst ner i magen och känner mig lite spänd i magen. Har dock tagit tre gravtest (senast idag på morgonen) och samtliga tre har varit negativa. Har dock haft ägglossningsflytningar ett par dagar och tog ett clearblue ägglosningstest idag som visade på maximal fertilitet.
Kan det vara så att min ägglossning är så sen (dag 36 i så fall) eller kan jag vara gravid? Om jag är gravid, går det då att uppskatta om det var samlaget den 11 juli där jag blev gravid eller nu runt den 23e? Ska ta ett nytt test på fredag och hoppas ju såklart på ett plus men jag skulle gärna vilja lista ut när befruktning i så fall kan ha skett. Om jag blivit gravid den 11e borde väl det ha synts på gravtest nu?
Tacksam för alla svar - första gången jag försöker bli gravid så är helt ny med allt sånt här :)