Någon som äter lamotrigin
Ska börja med lamotrigin och har aldrig ätit denna medicin.
Har fått den mot mitt humör.
Någon som har erfarenhet av den? Hur har den hjälpt er? Tog det lång tid innan effekt?
Ska börja med lamotrigin och har aldrig ätit denna medicin.
Har fått den mot mitt humör.
Någon som har erfarenhet av den? Hur har den hjälpt er? Tog det lång tid innan effekt?
Har gjort det för många år sen (lamictal, samma) mot humörsvängningar då jag hade borderline diagnos.
Kommer inte ihåg så mycket tyvärr mer än att jag tyckte den var bra och att jag inte fick några biverkningar.
Har gjort det för många år sen (lamictal, samma) mot humörsvängningar då jag hade borderline diagnos.
Kommer inte ihåg så mycket tyvärr mer än att jag tyckte den var bra och att jag inte fick några biverkningar.
Jag äter den mot epilepsi, visste inte att den kunde användas för andra saker också! Men för mig funkar den iallafall, tror dock inte att jag ser någon skillnad på mitt humör.
Jag har provat massvis med olika mediciner ur olika grupper, SSRI, snri, neuroleptika och allt möjligt och hade fett upp hoppet.. Men så på något sätt övertalade en läkare mig att prova lamotrigin och jag var rädd för biverkningar så jag ville inte men testade ändå och jag måste säga att för mig så har det varit som värsta mirakelmedicinen! Jag tappade långsamt upp till 300mg kände inga biverkningar, men kände tydligt hur jag blev stabilare och stabilare och nu mår jag överlag bra. Däremot misstänker jag att den får mig att tappa mycket hår så har börjat trappa ner den, jag hoppas jag fortsätter må som jag gör nu.. Så mitt råd är ge den en chans!