• Anonym (Undersökning)

    Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?

    Som titeln. Är det ok för en mamma eller pappa som är med sitt lilla barn på en lekplats att flirta med andra mammor eller pappor på en lekplats? Är det olika regler för mammor och pappor? Tex ok för en singelmamma att göra så men tex. inte ok för en gift pappa som söker vänsterprassel?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?
  • Anonym (Undersökning)
    Små lätta moln skrev 2023-08-01 22:46:33 följande:

    Skulle det vara någon skillnad mellan att vara singelmamma och singelpappa menar du? På vilket sätt är det ,er ok för en kvinna än en man? Förstår inte retoriken. 


    En singelmamma har kanske barn på heltid eller allt utom varannan helg medans en singelpappa har sina barn varannan helg eller varannan vecka. Så han har tid att dejta och ha ett vuxenliv på ett helt annat sätt än en singelmamma.
  • Anonym (e)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 21:00:02 följande:
    Du har nog rätt, jag vet att det är naivt. Men har pratat en del med en pappa (gift) mötts flera gånger just på lekplatsen. Inte hänt något, jag har inte försökt något heller, bara pratat men han är väldigt gullig och jag känner att kanske?

    Han verkar inte alls vara den typen som letar vänsterprassel iofs. Så jag tänker att om det hade blivit vänsterprassel ändå så hade det nog kunnat utvecklats till seriöst?
    Jaaaaa och så startade du en omröstning! Perfekt jue bli ett par plz
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 22:55:20 följande:
    En singelmamma har kanske barn på heltid eller allt utom varannan helg medans en singelpappa har sina barn varannan helg eller varannan vecka. Så han har tid att dejta och ha ett vuxenliv på ett helt annat sätt än en singelmamma.
    Ok, och hur tror du en upptagen småbarnspappa har det? 
  • Små lätta moln

    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 22:55:20 följande:


    En singelmamma har kanske barn på heltid eller allt utom varannan helg medans en singelpappa har sina barn varannan helg eller varannan vecka. Så han har tid att dejta och ha ett vuxenliv på ett helt annat sätt än en singelmamma.
    Du generaliserar och uppvisar tecken på fördomsfullhet. Det är ingen skillnad.
  • Anonym (Undersökning)
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-01 21:05:42 följande:
    Det där "kanske" du känner handlar 100 % om sex, bekräftelse och lite spänning från hans sida. Fundera på hur många män som faktiskt lämnar sin kvinna för älskarinnan, händer nästan aldrig. Och för de som gör det går det nästan alltid dåligt också. Glöm det bara. Jag förstår att du tycker om uppmärksamheten, känner pirr, hoppas och tror, men det är tyvärr bara falskt.

    Men du talar ju emot dig själv. Du känner honom inte för det första och även killar som är superfina och supersnälla kan vara otrogna hur mycket som helst. Själva det du skriver om att han kanske skulle kunna tänka sig att vara otrogen är ju hela definitionen MOT att det skulle kunna bli seriöst. Det kan det aldrig bli med en otrogen person för det bygger på luftslott.
    Ok om jag ändrar till: tänk en man som INTE är otrogen. Aldrig vart det, vill inte vara det. Han är inte den typen alls, utan lojal. Men så träffar han en tjej som får honom att ändra sig, trots att det går emot hans natur. Varför skulle det inte kunna bli seriöst då? Om det blir så måste ju betyda att den tjejen brädat hans fru och att han vill ha en seriös relation med henne istället?  
  • Anonym (e)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 23:00:21 följande:
    Ok om jag ändrar till: tänk en man som INTE är otrogen. Aldrig vart det, vill inte vara det. Han är inte den typen alls, utan lojal. Men så träffar han en tjej som får honom att ändra sig, trots att det går emot hans natur. Varför skulle det inte kunna bli seriöst då? Om det blir så måste ju betyda att den tjejen brädat hans fru och att han vill ha en seriös relation med henne istället?  
    JA, du verkar ju PERFEKT för honom, go girlie!

    ps vem fan vill limma på en upptagen man, snacka om vider
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 23:00:21 följande:
    Ok om jag ändrar till: tänk en man som INTE är otrogen. Aldrig vart det, vill inte vara det. Han är inte den typen alls, utan lojal. Men så träffar han en tjej som får honom att ändra sig, trots att det går emot hans natur. Varför skulle det inte kunna bli seriöst då? Om det blir så måste ju betyda att den tjejen brädat hans fru och att han vill ha en seriös relation med henne istället?  
    Samma skit. Har han varit otrogen mot sin förra tjej för att vara med dig så bevisar han att han är opålitlig. Det enda det betyder är att han är SKIT. Det finns också stor risk att han mest ser den nya tjejen som ett enkelt ligg.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 23:00:21 följande:
    Ok om jag ändrar till: tänk en man som INTE är otrogen. Aldrig vart det, vill inte vara det. Han är inte den typen alls, utan lojal. Men så träffar han en tjej som får honom att ändra sig, trots att det går emot hans natur. Varför skulle det inte kunna bli seriöst då? Om det blir så måste ju betyda att den tjejen brädat hans fru och att han vill ha en seriös relation med henne istället?  

    Du menar han är lojal och inte otrogen förrän han hittar någon han gillar mer än frun? Japp, han är lika otrogen som Christer som bedragit sin fru i flera år. 


    Är man en ärlig och lojal typ så lämnar man när man har en dålig relation. Sedan letar man efter en ny. 


     

  • Anonym (Undersökning)
    Anonym (e) skrev 2023-08-01 23:01:53 följande:
    JA, du verkar ju PERFEKT för honom, go girlie!

    ps vem fan vill limma på en upptagen man, snacka om vider
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-01 23:07:00 följande:
    Samma skit. Har han varit otrogen mot sin förra tjej för att vara med dig så bevisar han att han är opålitlig. Det enda det betyder är att han är SKIT. Det finns också stor risk att han mest ser den nya tjejen som ett enkelt ligg.
    Anonym (Sanna) skrev 2023-08-01 23:09:19 följande:

    Du menar han är lojal och inte otrogen förrän han hittar någon han gillar mer än frun? Japp, han är lika otrogen som Christer som bedragit sin fru i flera år. 


    Är man en ärlig och lojal typ så lämnar man när man har en dålig relation. Sedan letar man efter en ny. 


     


     Nu tycker jag ni har dålig inlevelseförmåga. Säg såhär: En man är lyckligt gift, i en lycklig relation, han letar inte efter vänsterprassel och han är lojal. Men så träffar han en annan tjej, först bara väldigt oskyldigt och vänskapligt, men så kommer han på att de har en del gemensamt, han tycker hon är attraktiv och så gradvis kommer han mer och mer till insikt om att han blivit förälskad i någon annan än sin fru. Inte för att det är något fel på hans fru, deras relation, utan för att han helt enkelt blivit mer kär i någon annan än sin fru.

    Nu säger jag absolut inte att det är så eller att jag skall försöka ta det dit jag spekulerar bara. Jag tror inte att alla män som träffar en ny är svin som bara vill ligga och kommer vänstra mot sin nya. Inte om hon, den nya, får honom att ändra sig. Det kommer inte från han själv utan hon den nya har påverkat honom.


  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 23:20:04 följande:
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-01 23:07:00 följande:
    Samma skit. Har han varit otrogen mot sin förra tjej för att vara med dig så bevisar han att han är opålitlig. Det enda det betyder är att han är SKIT. Det finns också stor risk att han mest ser den nya tjejen som ett enkelt ligg.
     Nu tycker jag ni har dålig inlevelseförmåga. Säg såhär: En man är lyckligt gift, i en lycklig relation, han letar inte efter vänsterprassel och han är lojal. Men så träffar han en annan tjej, först bara väldigt oskyldigt och vänskapligt, men så kommer han på att de har en del gemensamt, han tycker hon är attraktiv och så gradvis kommer han mer och mer till insikt om att han blivit förälskad i någon annan än sin fru. Inte för att det är något fel på hans fru, deras relation, utan för att han helt enkelt blivit mer kär i någon annan än sin fru.

    Nu säger jag absolut inte att det är så eller att jag skall försöka ta det dit jag spekulerar bara. Jag tror inte att alla män som träffar en ny är svin som bara vill ligga och kommer vänstra mot sin nya. Inte om hon, den nya, får honom att ändra sig. Det kommer inte från han själv utan hon den nya har påverkat honom.


    Du fattar inte. Det spelar ingen roll hur det händer, en man som är otrogen går inte att lita på och han är oavsett ett svin!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 23:20:04 följande:
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-01 23:07:00 följande:
    Samma skit. Har han varit otrogen mot sin förra tjej för att vara med dig så bevisar han att han är opålitlig. Det enda det betyder är att han är SKIT. Det finns också stor risk att han mest ser den nya tjejen som ett enkelt ligg.
     Nu tycker jag ni har dålig inlevelseförmåga. Säg såhär: En man är lyckligt gift, i en lycklig relation, han letar inte efter vänsterprassel och han är lojal. Men så träffar han en annan tjej, först bara väldigt oskyldigt och vänskapligt, men så kommer han på att de har en del gemensamt, han tycker hon är attraktiv och så gradvis kommer han mer och mer till insikt om att han blivit förälskad i någon annan än sin fru. Inte för att det är något fel på hans fru, deras relation, utan för att han helt enkelt blivit mer kär i någon annan än sin fru.

    Nu säger jag absolut inte att det är så eller att jag skall försöka ta det dit jag spekulerar bara. Jag tror inte att alla män som träffar en ny är svin som bara vill ligga och kommer vänstra mot sin nya. Inte om hon, den nya, får honom att ändra sig. Det kommer inte från han själv utan hon den nya har påverkat honom.


    Om man är lyckligt gift går man inte vidare med en annan kvinna man träffat på lekplatsen. 
    Sedan spelar inte omständigheterNa någon roll, han är ändå otrogen. Under den här resan borde han inse att han inte vill fortsätta med sin fru och skilja sig innan han går vidare. Men naturligtvis tycker han det är bättre att både ha kakan och äta den.
  • Anonym (Undersökning)
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-02 07:46:19 följande:
    Du fattar inte. Det spelar ingen roll hur det händer, en man som är otrogen går inte att lita på och han är oavsett ett svin!
    Anonym (Sanna) skrev 2023-08-02 07:59:46 följande:
    Om man är lyckligt gift går man inte vidare med en annan kvinna man träffat på lekplatsen. 
    Sedan spelar inte omständigheterNa någon roll, han är ändå otrogen. Under den här resan borde han inse att han inte vill fortsätta med sin fru och skilja sig innan han går vidare. Men naturligtvis tycker han det är bättre att både ha kakan och äta den.
    Nu tycker jag dessutom att ni dömer ut honom som svin på förhand. Jag har inte ens försökt annat än att prata väldigt oskyldiga saker med honom, presenterat mig och det finns inget som tyder på att han är svin, tvärtom. 

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-02 08:47:10 följande:
    Anonym (Sanna) skrev 2023-08-02 07:59:46 följande:
    Om man är lyckligt gift går man inte vidare med en annan kvinna man träffat på lekplatsen. 
    Sedan spelar inte omständigheterNa någon roll, han är ändå otrogen. Under den här resan borde han inse att han inte vill fortsätta med sin fru och skilja sig innan han går vidare. Men naturligtvis tycker han det är bättre att både ha kakan och äta den.
    Nu tycker jag dessutom att ni dömer ut honom som svin på förhand. Jag har inte ens försökt annat än att prata väldigt oskyldiga saker med honom, presenterat mig och det finns inget som tyder på att han är svin, tvärtom. 

    Vi pratar inte honom specifikt, vi pratar om män i allmänhet som går vidare innan de avslutat, dvs är otrogna.


    Vi får ju hoppas att han är en reko kille som inte tänker vara otrogen. Hoppas det är en stor allmän lekplats, så du inte får dåligt rykte i området när du flörtar med upptagna män. 

  • Anonym (...)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 19:37:32 följande:
    Men jag kanske skulle kunna träffa en pappa som söker vänsterprassel och hoppas kanske lite naivt att det kan utvecklas seriöst därifrån? 
     
    Varför vill du träffa just en upptagen, i så fall? Det finns nog singlar på lekplatsen också. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 22:55:20 följande:
    En singelmamma har kanske barn på heltid eller allt utom varannan helg medans en singelpappa har sina barn varannan helg eller varannan vecka. Så han har tid att dejta och ha ett vuxenliv på ett helt annat sätt än en singelmamma.
    Haha, vilka kretsar rör du dig inom? Alla jag känner som separerat har haft sina barn varann vecka (dvs båda män och kvinnor), ingen har haft varannan helg. 

    Då skulle du per defintion (om du är en singelmorsa) ha dina barn så otroligt mycket så du knappt kan dejta själv. 
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-02 08:47:10 följande:
    Anonym (Sanna) skrev 2023-08-02 07:59:46 följande:
    Om man är lyckligt gift går man inte vidare med en annan kvinna man träffat på lekplatsen. 
    Sedan spelar inte omständigheterNa någon roll, han är ändå otrogen. Under den här resan borde han inse att han inte vill fortsätta med sin fru och skilja sig innan han går vidare. Men naturligtvis tycker han det är bättre att både ha kakan och äta den.
    Nu tycker jag dessutom att ni dömer ut honom som svin på förhand. Jag har inte ens försökt annat än att prata väldigt oskyldiga saker med honom, presenterat mig och det finns inget som tyder på att han är svin, tvärtom. 

    Otrogna personer ÄR svin, och opålitliga. Om du vill fortsätta lura dig själv och förstöra relationer så varsågod! Karma biter dig i röven senare ändå.

    Du började tråden på ett helt annat sätt men du har helt klart en agenda att bara få medhåll i att det är ok för dig att flörta med en upptagen man. Vidrigt.
Svar på tråden Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?