• mohamedali

Flytta till Stockholm för Drömjobbet eller Stanna nära Barnen?

Jag är skild (har varit det i 6år) och har två barn. Vi bor tillsammans i en mellanstor stad, men nyligen har jag fått ett fantastiskt jobberbjudande i Stockholm, vilket har fått mig att fundera på att flytta helt dit. Under det senaste året har jag veckopendlat till Stockholm och haft mina barn varannan helg, medan tidigare hade jag dem varje helg. Mina barn är nu 10 och 11 år gamla.

Min fråga är om det vore rätt att flytta till Stockholm och sedan träffa mina barn en gång i månaden? Jag känner mig så trött på staden jag bor i dagsläget.

• Svar på tråden Flytta till Stockholm för Drömjobbet eller Stanna nära Barnen?
  • Anonym (Tom)

Nej, du stannar där du är, och utökar umgänget till varannan vecka. 

• Anonym (K)

Det beror på vad du prioriterar. Dina barn eller ett jobb. Försök gärna krama ett kontoutdrag när du ligger på dödsbädden. Undrar vad du skulle sakna mest i det läget.

Fattar inte ens hur man kan ställa denna fråga, varför blev du förälder....?

• Anonym (Varför välja)

Och du kan inte ta jobberbjudandet och fortsätta veckopendla? 

Om du väljer att att flytta, måste flytten innebära mindre umgänge med barnen? 

• Anonym (X)

Varför har du dem bara varannan helg när du hade varje helg innan? Varför har du inte vv?

• Anonym (Lol)

Tja varför inte?

Du verkar ju ändå inte vilja vara med dina barn halva tiden trots att du idag har chansen så varför inte skita under helt och fokusera på dig själv?

Tror du att du är den enda föräldern på denna planet som tvingats ge upp drömjobb, utmaningar och hobbys pga av barn?

• Anonym (blå)
    Anonym (Lol) skrev 2023-08-02 00:14:51 följande:

Tja varför inte?

Du verkar ju ändå inte vilja vara med dina barn halva tiden trots att du idag har chansen så varför inte skita under helt och fokusera på dig själv?

Tror du att du är den enda föräldern på denna planet som tvingats ge upp drömjobb, utmaningar och hobbys pga av barn?

Ja det verkar ju inte som att TS prioriterar barnen något i dagsläget.. Dock borde han vänta tills barnen är äldre med att satsa på drömjobbet i Stockholm, det är det normala när man har valt att skaffa barn, att barnen går före allt.
  • Anonym (iii)

Man stannar hos barnen. Jobb är bara jobb.

OT: Sen undrar jag varför du skrivit en massa versaler i rubriken, det är rätt störande. 

Svar på tråden Flytta till Stockholm för Drömjobbet eller Stanna nära Barnen?