• Carly

    Flytningar vid graviditet?

    Jag råkade ha oskyddat sex på vad jag senare insåg på dagen för ägglossning enligt min kalender. Är nu orolig för att jag ska ha blivit gravid. Har 6-7 dagar efter ägglossning haft rinniga flytningar och vid ett tillfälle en kraftig mjölkliknande flytning som till och med rann ned för benet då det kom så plötsligt. Noterade även lite blodtillblandad flytning igår kväll. Är detta något som skulle kunna indikera en graviditet eller är det bara normalt för cykeln? Kan inte minnas att jag haft lika kraftiga flytningar tidigare. idag 8 dagar efter ägglossning har jag knappt haft några flytningar alls. Tacksam för svar ☺️

  • Svar på tråden Flytningar vid graviditet?
  • Yuppyupp

    Det skulle kunna vara tecken på en graviditet. Det är inte helt omöjligt, speciellt eftersom du haft oskyddat. Der kan också vara så att du läser in för mkt eftersom du är orolig. Tyvärr kan man ju inte göra så mkt mer än att spekulera. När är mensen beräknad? Med testa tidigt kan du testa redan 6 dagar innan beräknad mens. Du borde kunna ta ett redan nu om du är orolig. 

  • Anonym (Anni)

    Oskyddat sex vid ägglossnings = absolut möjligt att du är gravid. Sen vad som är normalt för din cykel är helt omöjligt för någon annan än dig själv att svara på. Ta ett tidigt test till helgen! 

Svar på tråden Flytningar vid graviditet?