• Emlan93

    Planera bebis under 2024/2025

    Hej!! Såg att det finns en tråd för att planera bebis till nästa år och att många redan är igäng. Tänkte därför skapa en tråd även för nästa omgång. Här är planen att påbörja resan till bebis under nästa år för att förhoppningsvis få en liten till 2025 Cool finns det några fler som har bra framförhållning och vill följas åt? // Galen planerare

  • Svar på tråden Planera bebis under 2024/2025
  • camomill

    Röntgen i torsdags gick bra. Det visade sig att mina tumörer nästan är borta och det som gjorde ont berodde på en överansträngning i senfästet i ena fingret. Stor lättnad att veta att jag inte behöver oroa mig för det något mer. 


    Dagens nyhet: jag börjar få utslag på ägglossningstest. Nu håller jag tummarna och hoppas på det bästa 🥰

  • bebilycka

    Planerar och är igång med första barnet. Är idag på äl +6 om jag har räknat rätt. Loggar i FLO-appen och har även testat med ägglossningsstickor så hoppas hoppas det har tagit sig. Har ju sån otur att mensen är oregelbunden så cykeln kan vara från 43 till 46 dagar Rynkar på näsan (väntan är lång, känns som evigheter). Nästa ägglossningsperiod enligt FLO börjar 3 mars, suck. 

  • Anonym (Oliviskivis)

    Åhh så glad att jag hittade tråden!!! Vi börjar bebisverkstden denna månaden ihop om att få familjens sista bebis. Har två barn sedan innan födda 21 och 22. Någon som vill följas åt, prata och peppa?? ❤️❤️

  • 19977
    Anonym (Oliviskivis) skrev 2024-03-13 11:58:26 följande:

    Åhh så glad att jag hittade tråden!!! Vi börjar bebisverkstden denna månaden ihop om att få familjens sista bebis. Har två barn sedan innan födda 21 och 22. Någon som vill följas åt, prata och peppa?? ❤️❤️


    Så kul! Jag följs gärna åt! Förbereder du/ni er på något sätt innan bebisverkstaden sätter igång?

    Vi börjar efter att jag har fått mens i april, ska snart få mens i mars och därefter inväntar vi ytterligare en mens. Sen kör vi! Det är snart inser jag nu haha! Vi har en dotter född i början av 23 redan. Hur har du upplevt att ha så tätt mellan dina barn?
  • Siripiri

    Jag och min sambo har planerat att fortsätta försöka i början på juni, BIM ser ut att bli midsommarhelgen. Jag är 31 och har inga barn sen innan, har antagligen endometrios och ängslig över att man kommer få massa missfall. Vi gjorde ynka litet första försök i december, men blev en kemisk graviditet och mensen kom vecka 5. Sen spontant bestämde vi oss för att boka skidresa och därav flyttade fram att fortsätta försöka till detta året. 
    Är ganska så jäkla taggad!! dock inte kul att behöva vara gravid på mitt jobb då det är väldigt fysisk och mycket kundmöten, men hoppas att med min bakgrund med mycket styrketräning och träning kommer vara till min fördel  


    Mina förberedelser har vart att ta diverse tips från Jenny Koos☺️ Koffein har jag dragit ner på sen förra sommaren (vill sluta helt men satan va svårt det är), slutade också då med min ADD medicin. Samt utöver extra folsyra, gravmultivitamin och d-vitamin så har jag sen januari ätit Q10 och NAC.

    Något jag reagerade över under cykeln innan den nuvarande var att jag inte fick ont i brösten innan mens, något jag ALLTID haft sen jag slutade med p-piller för 2,5 år sedan. Enligt Jenny är det pga östrogendominans så blev väldigt glad att för första gången hade en ?starkare? cykel. Hade inte alls lika mycket mensvärk eller blödning heller. Utöver att jag lade till q10 och NAC, så smörjde jag även benen med liniment som innehöll magnesium under skidresan. Detta var under ÄL och en bit in på lutealfasen. Sedan av en slump såg jag en video att just magnesium kan hjälpa mot PMS symtom, så funderar på om det hör ihop. 

  • Anonym (Önskanom2)


    Fick missfall i februari, tog detta test imorse, hört att clearblue kan ge falskt positivt så vågar inte hoppas. Också mer skör denna gång efter mf.
  • Mariiiak94
    Anonym (Önskanom2) skrev 2024-03-27 08:40:36 följande:
    Fick missfall i februari, tog detta test imorse, hört att clearblue kan ge falskt positivt så vågar inte hoppas. Också mer skör denna gång efter mf.
    Jag tycker absolut att de ser positivt ut! Men är du osäker/orolig så testa med ett digitalt testa tidigt så får du mer klarhet! Hur nära BIM är du? Förstår att du är mer skör med tanke på missfall, jag fick ett utomkvedshavandeskap i februari så förstår till 100% ! Men ditt streck skulle jag våga säga är positivt och därmed, grattis! ♥️
  • MalinJ

    Hej hej på er alla,

    Vad kul med denna tråden, tror jag hoppar in i den men vi har försökt i snart 2år. Men vi hoppas att det är våran tur i år!

    Vi har fått 6 missfall, både kemiska, tidiga missfall, ofostroga och nu senast en ofostrig graviditet i livmodern och sen ett X precis utanför livmodern.

    Denna X visste ingen om eftersom dom såg en graviditet i magen vid ultraljud. Så detta X sprack när den växte till sig och slutade med rejäla magsmärtor, stor blödning i buken (2l blod), ambulans in till sjukhus med akut operation.
    Jag hade tur, hade kunnat sluta illa.

    Har idag bara en äggledare kvar eftersom den andra gick sönder.

    Gär en missfallsutredning inför en ev IVF, alla prover hittills är superfina och långt över referensvärdena vilket känns bra, lika så hans spermier.

    Har kollat blodpropp och ASP också vilket båda är negativa.
    Nu väntar vi svar på kromosomprovet som kommer visa om det är en avvikelse eller inte.

    Så det är ca 3v kvar tills vi får veta svar på det provet. Tar ca 6v för det.

    Annars är jag på CD8 idag och väntar in ökning på ältester, brukar få äl runt CD14 lr 15.
    Sedan har jag 28 dagars cykel.

    Äter mamma optimal, Q10, omega 3 och havtorn i tabletter. Mamma optimal innehåller väldigt mycket i sig så älskar den.

    Äter sunt i matväg och dragit ner på mitt tedrickande och även gått över till enbart grönt te då det innehåller lite mindre än svart tex.
    Jag är en riktig godisråtta och älskar cola men försöker tänka även på det men ibland kan det bli lite mycket 🙈

    Dricker inte och absolut ingen tobak. 


    Rör mig mycket då jag har hundar samt jobbar på hunddagis.
    Jag blir 38 och min sambo 36, känt varandra i 3år i sommar, bott ihop lite mer än 2år och tillsammans i 2 1/2år lite drygt. 


     

  • Anonym (Önskanom2)
    Mariiiak94 skrev 2024-03-27 08:52:26 följande:
    Jag tycker absolut att de ser positivt ut! Men är du osäker/orolig så testa med ett digitalt testa tidigt så får du mer klarhet! Hur nära BIM är du? Förstår att du är mer skör med tanke på missfall, jag fick ett utomkvedshavandeskap i februari så förstår till 100% ! Men ditt streck skulle jag våga säga är positivt och därmed, grattis! ♥️
    Tack ❤️ är bim -5 så är rätt tidigt fortfarande, har ett digitalt jag ska ta närmsta dagarna också. 
    Stackare, hur gick det, kunde du behålla båda äggledarna eller leder de alltid till operation och att man tar bort ena?
  • Mariiiak94
    Anonym (Önskanom2) skrev 2024-03-27 10:01:18 följande:
    Tack ❤️ är bim -5 så är rätt tidigt fortfarande, har ett digitalt jag ska ta närmsta dagarna också. 
    Stackare, hur gick det, kunde du behålla båda äggledarna eller leder de alltid till operation och att man tar bort ena?
    Blir spännande att se hur det digitala kommer se ut :) Tycker att ditt streck är för tydligt för att vara ett spökstreck! 

    Tyvärr fick jag operera bort min högra äggledare då ägget fastnat där inne. Det tog otroligt hårt på mig men min läkare var väldigt positiv för framtiden och sa att även om en äggledare är borta så är chanserna så gott som lika höga som tidigare. Jag har ju kvar min högra äggstock så den kan fortfarande släppa ägg som tidigare och den vänstra äggledaren kan enkelt plocka upp detta ägget lika lätt som den plockar upp från den vänstra äggstocken :) Så vi har redan börjat försöka och har BIM 31/3 så blir spännande om kroppen återhämtat sig eller inte. Det vi försöker tänka är att nu vet vi i alla fall att vi KAN få barn, även om de slutade i operation Hjärta

    En del utomkvedshavandeskap kan även gå över till ett ^vanligt^ missfall och då slipper man operation, skulle det däremot vara så att något inte står rätt till med den äggledaren så finns risken att man får fler utomkvedshavandeskap. Men kroppen har fysiskt återhämtat sig bra vilket jag är så tacksam för! Så nu blickar vi framåt och hoppas på bebis i framtiden Hjärta
  • Anonym (Önskanom2)
    Mariiiak94 skrev 2024-03-27 10:23:22 följande:
    Blir spännande att se hur det digitala kommer se ut :) Tycker att ditt streck är för tydligt för att vara ett spökstreck! 

    Tyvärr fick jag operera bort min högra äggledare då ägget fastnat där inne. Det tog otroligt hårt på mig men min läkare var väldigt positiv för framtiden och sa att även om en äggledare är borta så är chanserna så gott som lika höga som tidigare. Jag har ju kvar min högra äggstock så den kan fortfarande släppa ägg som tidigare och den vänstra äggledaren kan enkelt plocka upp detta ägget lika lätt som den plockar upp från den vänstra äggstocken :) Så vi har redan börjat försöka och har BIM 31/3 så blir spännande om kroppen återhämtat sig eller inte. Det vi försöker tänka är att nu vet vi i alla fall att vi KAN få barn, även om de slutade i operation Hjärta

    En del utomkvedshavandeskap kan även gå över till ett ^vanligt^ missfall och då slipper man operation, skulle det däremot vara så att något inte står rätt till med den äggledaren så finns risken att man får fler utomkvedshavandeskap. Men kroppen har fysiskt återhämtat sig bra vilket jag är så tacksam för! Så nu blickar vi framåt och hoppas på bebis i framtiden Hjärta
    Har en i min vänkrets som också opererades för det och blev gravid snabbt igen 😊
    Då har vi bim väldigt nära varandra, min är 1 april.
  • Anonym (Man)

    Vi gick igenom 2 missfall förra året, men nu är vi snart igenom vecka 10 och allt ser bra ut! 😀♥️

  • Mariiiak94
    Anonym (Önskanom2) skrev 2024-03-27 10:31:12 följande:
    Har en i min vänkrets som också opererades för det och blev gravid snabbt igen 😊
    Då har vi bim väldigt nära varandra, min är 1 april.
    Va fantastiskt o höra! Måste vara en magisk känsla att bli gravid efter något så omtumlande! Jag försöker sitta här hemma och vara positiv, när det väl händer så gör de det! Men sen kommer ju såklart dom dumma hjärnspökena och gör att allt känns meningslöst osv.. Men blir så glad när jag hör sådana nyheter! Hjärta

    Sedärja! Jag har inte vågat testa mig ännu, men känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna vänta till söndag! Man vill ju bara veta så man kan gå vidare om de inte blev någon bebis denna gången.. 

    Jag har däremot inga som helst symtom så jag förväntar mig inte att de tagit sig denna månaden. Men det är som man brukar säga, det sista som lämnar en är hoppet! :) 
  • Anonym (Jo)

    Hejsan! 


    Har inte hängt med i tråden här men fick en tanke att försöka hitta pepp från andra och även peppa. 


    Vi har ett barn sedan tidigare på snart 2,5 år. I höstas gick vi tyvärr igenom en abort i vecka 17 pga svåra kromosomavvikelser. Det tog hårt på oss men vi satte ändå igång med att försöka igen, och snart har det gått ett halvår sedan dess. Blir lite ledsen när jag tänker på det, för vi hade det tufft första året med sonen och tänkte först att det räckte med ett barn, men sen vände det och vi blev lyckligt gravida och men som tyvärr slutade i detta. Nu kämpar vi i alla fall vidare 🙏 

  • Anonym (Bebe)

    Planerar att börja nu i slutet av april:) ett syskon till vår nu 3åring. Är 35 år och det känns spännande att se hur snabbt det går för oss denna gång :)

  • Anonym (Önskanom2)
    Anonym (Jo) skrev 2024-04-08 13:59:26 följande:

    Hejsan! 


    Har inte hängt med i tråden här men fick en tanke att försöka hitta pepp från andra och även peppa. 


    Vi har ett barn sedan tidigare på snart 2,5 år. I höstas gick vi tyvärr igenom en abort i vecka 17 pga svåra kromosomavvikelser. Det tog hårt på oss men vi satte ändå igång med att försöka igen, och snart har det gått ett halvår sedan dess. Blir lite ledsen när jag tänker på det, för vi hade det tufft första året med sonen och tänkte först att det räckte med ett barn, men sen vände det och vi blev lyckligt gravida och men som tyvärr slutade i detta. Nu kämpar vi i alla fall vidare 🙏 


    Åh vad tufft för er! Var de under KUB de upptäcktes? 
    Önskar er all lycka till! ❤️
  • Anonym (Jo)

    Ja exakt, det upptäcktes på KUB i vecka 13. Fick väldigt dåliga siffror och skickades på moderkaksprov som bekräftade allt. Det var inget genetiskt utan bara ren otur. Livet alltså! 


     

  • Anonym (Oliviskivis)

    vi har bara sagt, vi ligger när vi känner för de å händer de så händer de å då är det såååå himla välkommet! Men tydligen så hände de redan nu i mars ????❤️

Svar på tråden Planera bebis under 2024/2025