• DDysn

    VUL 4 veckor efter pluss

    Hej! Lite morgonfunderingar här efter intensivt grubblande?
    4 veckor efter att jag testade positivt på graviditetstest var jag på VUL i torsdags. Där konstaterades en otydlig graviditet motsvarande graviditetsvecka 4-5. Kunde inte urskilja mer än ?något? på 1-2 mm? Tog Hcg-blodprov och ska ta nytt igen på måndag.
    Men detta är ju ren tortyr. Är ju alldeles uppenbart att omöjligt kan vara kortare gången än vecka 7-8 eftersom det är en månad sedan jag plussade. Varför ska jag behöva gå med ett hopp som uppenbarligen inte finns?
    Någon som har upplevt liknande?
  • Svar på tråden VUL 4 veckor efter pluss
  • svansmamman

    Tyvärr låter det misstänkt som att graviditeten avstannat. Från vårdens sida är de ofta försiktiga med att säga så mycket innan de har underlag de kan dra slutsatser på. Jag håller tummarna för att det finns någon annan förklaring, om än jag inte ser den. Jag har själv haft flera missfall och MA så jag förstår det jobbiga med väntan. ❤️

  • DDysn

    Tack för ditt svar <3 Jag ser det som helt osannolikt att detta är något annat än en MA. Det jag reagerar på är att jag fick dra denna slutsatsen själv när jag smält allt lite. Tycker att gynekologen som gjorde undersökningen borde ha förmedlat detta till mig och kunnat dra den slutsatsen utifrån de fakta som framkommit.

    Hon sa egentligen bara att det såg ut som jag inte var så långt gången som jag trodde, inte att det var ett dåligt tecken eller så liksom. Därför är förvirringen så stor, var ligger meningen med att inge så mycket hopp i onödan?

Svar på tråden VUL 4 veckor efter pluss