Flasklapp2 skrev 2025-08-12 02:27:28 följande:
kan du förklara varifrån begäret kom ? behöver inte nödvändigtvis vara en traumatisk händelse, eller dök det bara upp i huvudet en dag ? Jag menar..nästan alla tänder på att se sin parten njuta, och många kan njuta av maktlekar I sängen, men rätt få går så långt som ni.
har du något mindervärdeskomplex ?
sorry för alla frågor!
jag fattar att du tänder av att din partner njuter, och att bli teasad. Men för en utomstående låter det som att du vänder ut och in på dig själv för det ändamålet. Du får självklart leva som du vill, är bara nyfiken hur och varför man lever så.
Det handlar inte om något mindervärdeskomplex. Och jag vänder inte ut och in på mig själv. Det är verkligen ingen big deal för mig. Vi har båda en väldigt avslappnad inställning till sex. Många som sysslar med swinging till exempel vittnar också om att de går igång minst lika mycket på att se sin partner ha kul med andra som att själv hålla på. För mig är det så, men mer tydligt bara. Jag är enbart intresserad av att se henne njuta.
I slutändan är det bara en lek som gör vårt liv spännande och lekfullt. Jag förstår att det inte är något som passar alla, men du får det att låta som att jag gör en uppoffring och så är det inte. Snarare tvärtom. Det var jag som tog initiativ till det här först, sedan var det hon som tog initiativ till att genomföra det när hon hade fått tänka.
Jag tror det är viktigt att förstå att det behöver inte ligga trauman eller dåligt självförtroende bakom olika sexuella preferenser. Många tror till exempel när det gäller folk som gillar BDSM att det måste ligga någon händelse bakom eller något som är negativt laddat, bara för att man gillar att få smisk eller ge smisk. Men i de allra flesta fall gör det inte det. Vi tänder bara på olika saker. Och jag lovar dig, det är MÅNGA som tänder på detta, men de flesta lever inte ut det i så stor utsträckning.
Jag tror också att det blir lättare för mig eftersom jag inte blir avundsjuk på samma sätt. Vi har en otroligt bra och tydlig kommunikation, och litar fullt ut på varandra. Jag vet att det här bara handlar om sex för henne och risken att hon skulle få känslor är minimal för jag vet hur hon funkar och vi kommunicerar hela tiden. Och skulle det bli något sådant så skulle hon berätta direkt så att vi kan hantera det. Men hon interagerar inte med dem på det sättet så jag ser verkligen ingen anledning att vara svartsjuk. Hon gör inte det här enbart av egoistiska skäl. Hon gör det för mig, eftersom hon vet att jag tänder på det. Det är som en show för mig samtidigt som hon får njuta av sin egen frihet. Sen kan man ibland känna ett litet mått svartsjuka i stunden, men det är en del av spänningen. Det är bara en kul del av leken.