• jag90

Jag är en cuckold och min flickvän är en Queen of Spades. Fråga mig vad du vill!

Hej!

Vi är 33 och 34 år gamla och har varit ihop i cirka åtta år. För cirka fem och ett halvt år sedan började vi experimentera med swinging, och insåg att "cuckolding" passade oss båda mycket bättre. Nu har vi levt i den här livsstilen i fem år och har blivit ganska "hardcore" vid det här laget.

Det funkar superbra för oss och vi är båda väldigt lyckliga i vår relation, men ibland är det lite svårt att hitta folk att liksom prata om livsstilen med eftersom många är dömande med mera.

Jag tänkte att om jag kan prova att bidra till att informera lite på ett nyanserat sätt så vill jag gärna göra det

Och snälla, kom inte med moralkakor baserat på egna preferenser och fördomar. Är du inte intresserad av att ställa en trevlig och seriös fråga, så var bara tyst. Och för er som inte vet vad cuckolding och Queen of Spades är, använd Google.

• Svar på tråden Jag är en cuckold och min flickvän är en Queen of Spades. Fråga mig vad du vill!
  • Anonym (undrande)

Men vi läser ju även trådar som kvinnor skriver som har sex med andra män på sin mans uppmaning. Dom tappar som det verkar genomgående respekten för sin man. Desto mer cuckold desto mer förvrids förhållandet. Har man en gång tagit in andra i förhållandet går det inte att gå tillbaks,Pandoras ask är öppnad och demonerna ute.

• Jaget90
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-29 09:42:53 följande:
    Tack för att du försöker förklara. Jag kan ändå inte förstå varför du är ointresserad av penetrerande sex när din fru uppenbarligen gillar det och du inte verkar ogilla det? Om du verkligen är tillfreds så är det såklart bra. 

Min man och jag pratade hemma om denna tråden igår. Han kunde inte heller förstå. 

Vi enades om att det kanske kan handla om hur man ser på sex. Vi ser det som den yttersta intimiteten som innefattar känslor och ett liksom andligt möte oss emellan. (Vi gillar även tantra som ju kan innefatta en andlig dimension). Vi kan inte se sex som något enbart fysiskt. 

Jag tror att det är där den stora skiljelinjen egentligen ligger. Om man är en person som ser sex som något fysiskt eller om man ser det som något mycket mer omfattande i mötet med den man älskar (och därför vill hålla det exklusivt till den människan). 
    Tack för ert perspektiv! För oss kan sex vara både och. Det kan vara extremt känslomässigt intimt, men det kan också vara rent fysiskt och båda kan vara njutbart. Jag vill också påpeka att vi känner att vi får den intimiteten även utan penetration. Sex är inte bara penetration. Och som sagt, det är en del av utforskandet just nu. Det är inget som säger att det alltid kommer vara så.
  • Jaget90
    Anonym (Q45+) skrev 2025-09-29 12:01:34 följande:

Det brukar ibland, eller väldigt ofta, bli uppenbart att vissa aldrig klarar förstå eller ens vill försöka acceptera att andra människor har andra intressen och ser annorlunda på livet än vad de själva gör.

Vissa kan bara utgå från sig själv. Från sitt eget synsätt som uppenbarligen är allt annat än öppet, vissa verkar känna något märkligt behov av att förfasa sig och vara nedlåtande mot andra människor och deras sätt att leva sina liv,
    trots att det jag gör på inget sätt påverkar dem.

Jag väljer ha ett öppet sinne, jag kan förstå och acceptera att andra, de mer inskränkta, väljer leva sitt liv på ett annat sätt och har helt andra intressen än jag.

Jag och vi om ett par älskar varandra och vi älskar livet, vi väljer att se positivt på tillvaron och på andra människor. Jag och vi har roligt, upplever omväxling, spänning och njutning, jag väljer ta vara på livets glädjeämnen och ta vara på chanser som livet erbjuder mig. 
    Jag älskar det.

På vilket sätt kan mitt sätt att leva mitt liv, hur kan mina egna personliga intressen, påverka de inskränktas så negativt?
    De känner mig inte, vi träffas aldrig, inget som jag gör kan påverka dem på något sätt.

Jag förstår och accepterar dem och deras sätt.

Varför är de så inskränkta att de inte har förmåga acceptera eller ens försöka förstå att andra människor väljer leva sina liv på andra sätt och har andra intressen än de själva?

Tack för dina fina ord. Anledningen till att jag startade tråden är för att jag vet att det finns en betydande grupp par i Sverige som lever i liknande dynamiker eller som är sugna på att bara testa lite grann. Och det finns väldigt många män som drömmer om det här men som inte ens vågar erkänna för sin partner för att stigmat är så starkt. Det är inte rätt. Allt som sker mellan vuxna, mentalat friska människor och med samtycke borde vara accepterat. De ska inte må dåligt över det för det finns inget fel i det. De som inte gillar det behöver inte bry sig, för ingen tvingar dem att delta. För mig är det så otroligt främmande hur man kan tycka att andras sexliv är är något man har rätt att klanka ner på när det överhuvudtaget inte rör en själv. Jag minns när jag gick på lågstadiet och första gången upptäckte att det finns homosexuella personer och att det också fanns homofober. Redan då var det så främmande för mig hur någon kunde tycka illa om något som andra gör med varandra och som de tycker om, och som inte involverar några utomstående. Och än idag känner jag likadant med i stort sett alla kinks och läggningar.
  • Jaget90
    Anonym (undrande) skrev 2025-09-29 20:43:03 följande:

Men vi läser ju även trådar som kvinnor skriver som har sex med andra män på sin mans uppmaning. Dom tappar som det verkar genomgående respekten för sin man. Desto mer cuckold desto mer förvrids förhållandet. Har man en gång tagit in andra i förhållandet går det inte att gå tillbaks,Pandoras ask är öppnad och demonerna ute.

Det är dels en myt skulle jag säga. Men varje person är unik. Det kan säkert vara så för en del. Därför är det viktigt att man har extremt bra kommunikation och att man litar på varandra innan man börjar med sånt här. 
  • Anonym (Rob)

Håller med. Sjuka människor det finns här som uppmuntrar sjuka beteenden. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-28 12:43:55 följande:

Alla får såklart leva sina liv som de vill, men som mamma till en ung vuxen son skulle jag bli väldigt ledsen för hans skull om hans samliv med sin sambo skulle bestå i att titta på när hon hade sex med andra. Skulle nog fråga mig vad som hade gått fel under hans uppväxt faktiskt . Skulle känna som att han kanske var hunsad och utsatt för misshandel av sin sambo rent av eftersom det för mig känns så främmande att inte ha sex med sin partner. 

Så TS, jag vill fråga dig (nyfiket undersökande, inte på ett negativt sätt!) vad som lett fram till att din sexualitet blivit såhär. Om du vill svara. 

Du behöver inte känna dig ledsen om din son väljer leva så med sin partner. Jag tänker att han får ut det han vill ha från det förhållandet eftersom det är en överenskommelse mellan de två. Att ha som igångsättning att få se på när ens älskade njuter kan väl inte vara något dåligt - eller hur tänker du?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2025-09-30 08:09:43 följande:
    Du behöver inte känna dig ledsen om din son väljer leva så med sin partner. Jag tänker att han får ut det han vill ha från det förhållandet eftersom det är en överenskommelse mellan de två. Att ha som igångsättning att få se på när ens älskade njuter kan väl inte vara något dåligt - eller hur tänker du?
    Det som händer när jag tänker mig in i situationen är att jag tänker på hur jag själv skulle må om mitt sexliv mest bestod i att titta på när min man hade sex med olika vackra kvinnor...men inte få något själv...och att jag har mycket svårt att förstå att någon skulle kunna bli tillfredsställd av det...så det är så jag tänker. Jag tog min son som exempel, han är ung och singel och jag kommer aldrig lägga mig i hans sexliv såklart. Men har bra många män i min närhet som blir/har blivit utnyttjade av sina fruar på olika sätt så jag är väl lite extra känslig för sådana risker helt enkelt. Även när jag bara läser här på FL. 
  • Anonym (Anna)

Det där är för det mesta INTE sant! Varken för cuckolds eller stags. För att ett sådant förhållande ska fungera krävs MER kommunikation och respekt för varande än för "vanliga" par. Dessutom krävs det en man (eller kvinna) med mycket god självkänsla och självkännedom. 
    Tråkigt att det finns så mycker fördomar mot den här livsstilen!!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-30 11:25:11 följande:
    Det som händer när jag tänker mig in i situationen är att jag tänker på hur jag själv skulle må om mitt sexliv mest bestod i att titta på när min man hade sex med olika vackra kvinnor...men inte få något själv...och att jag har mycket svårt att förstå att någon skulle kunna bli tillfredsställd av det...så det är så jag tänker. Jag tog min son som exempel, han är ung och singel och jag kommer aldrig lägga mig i hans sexliv såklart. Men har bra många män i min närhet som blir/har blivit utnyttjade av sina fruar på olika sätt så jag är väl lite extra känslig för sådana risker helt enkelt. Även när jag bara läser här på FL. 
    Då kanske det är så att detta är något för dig, inte nu iallafall och det finns inget rätt eller fel i det. Däremot kan man försöka vara öppen för att vi gillar olika. Vissa gillar brunt, andra vitt, stort eller smått etc. 
  • Jaget90
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-30 11:25:11 följande:
    Jag förstår dig. Men det är precis det här som är problemet i diskussionen tror jag. Du kan inte utgå från dig själv. Alla är olika. Det som du känner är inte allmängiltigt för alla. Det är förmodligen inte ens allmängiltigt för de flesta, för variationerna är så stora mellan människor. Och detsamma gäller mig. Jag är väl medveten om att det är många som har samma kinks som jag och min flickvän, men att vi trots allt är i kraftig minoritet. När jag försöker tänka mig att ha sex med en man eller att bli piskad till exempel så finns det inte en fiber i min kropp som tänder på det. Men jag kan acceptera att andra funkar annorlunda och jag kan välja att försöka förstå på ett intellektuellt plan, eller att bara gå vidare med mitt liv och acceptera de kör sin grej på sitt håll.
  • Anonym (Man)
    Jaget90 skrev 2025-10-01 00:54:32 följande:
    Jag förstår dig. Men det är precis det här som är problemet i diskussionen tror jag. Du kan inte utgå från dig själv. Alla är olika. Det som du känner är inte allmängiltigt för alla. Det är förmodligen inte ens allmängiltigt för de flesta, för variationerna är så stora mellan människor. Och detsamma gäller mig. Jag är väl medveten om att det är många som har samma kinks som jag och min flickvän, men att vi trots allt är i kraftig minoritet. När jag försöker tänka mig att ha sex med en man eller att bli piskad till exempel så finns det inte en fiber i min kropp som tänder på det. Men jag kan acceptera att andra funkar annorlunda och jag kan välja att försöka förstå på ett intellektuellt plan, eller att bara gå vidare med mitt liv och acceptera de kör sin grej på sitt håll.
    Håller med till 100%! Det finns så många grejer man läser om och som jag inte tycker är hett för fem öre. Men jag accepterar att andra vill bli kissade på, bli bundna eller ha sex med samma kön som en själv. 
Svar på tråden Jag är en cuckold och min flickvän är en Queen of Spades. Fråga mig vad du vill!