Hur ska jag tolka kroppstempen?
Hej,
Efter ca. 10 år på preventivmedel försöker jag lära känna min kropp och vi har en stor barnlängtan.
Jag använder natural cycles för att följa upp mina fertila dagar och har även tagit ägglossningstest runt de mest fertila dagarna.
Jag har enligt nc haft ägglossning dag 14-17 varje cykel, men har aldrig fått ett positivt ägglossningstest. Testet ger alltid utslag på 2 linjer men de är aldrig lika starka.
Jag är nu på cykeldag 21 och temperaturen fortfarande låg, 36.21°. Efter ägglossning borde väl tempen stiga till över 36.40°?
Vissa cykler har jag spottings nästan varje dag. Min mens är också lång, 6-9 dagar.
Jag är rädd för att spottings, lång mens och utslag på äl test flera dagar (utan att vara positiva) är tecken på obalans, cystor, sjukdom el dylikt. Varför är tempen låg, har jag plötsligt en sen ägglossning fastän den varit regelbunden de senaste 6 cyklerna?
Jag är helt ny i detta och känner mig lost i internetdjungeln. Är tacksam för information, tips och råd. Finns det några fler sätt att öka chanserna att bli gravid än att tracka äl?