• Aniiee

    Har du någonsin skrivit fan fiction?

    Snubblade över ett par dokument som jag skrivit fan fiction i. Följande saker fanns i dessa dokument:

    Sagan om ringen (vääääldigt gammal fan fic här)
    Star Wars
    LotR/SW cross over
    Harry Potter
    Mass Effect
    Dragon Age Origins, 2 och Inquisition
    Assassin's Creed
    AC2
    World of Warcraft
    Interview with the Vampire
    UraBoku
    Final Fantasy 7, 10, 13 och 15
    His Dark Materials
    Border (manga)
    Nightrunner

    Och det är inte bara en av varje heller, utan 2-5 olika grejer.

    När jag skriver fan fic så skriver jag oftast saker före eller efter originalstoryn, något parallellt eller skriver om med en insert (inte nödvändigtvis själv-).99% av gångerna skriver jag slash fic/mml.

    Skriver du fan fiction coh vad skriver du då?


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Svar på tråden Har du någonsin skrivit fan fiction?
  • Freddie K

    Jag påbörjade att skriva fan-fiction om Sonic. Den blev bra. Jag la upp två sidor, men sen orkade jag inte med det mer så den ligger bara och skräpar, men någon gång så ska jag fortsätta på den. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2023-08-09 15:15:04 följande:

    Jag påbörjade att skriva fan-fiction om Sonic. Den blev bra. Jag la upp två sidor, men sen orkade jag inte med det mer så den ligger bara och skräpar, men någon gång så ska jag fortsätta på den. 


    Jag minns det!

    EN dag... känner igen det där =P
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Magical

    Nä, jag skriver däremot helt egna texter (fantasy helst)

  • Aniiee
    Magical skrev 2023-08-09 17:38:59 följande:

    Nä, jag skriver däremot helt egna texter (fantasy helst)


    Kul! Vill du avslöja något?

    Jag skriver mycket eget också, även jag massor av fantasy. Jag ser att skriva fan fiction som ett verktyg och en utmaning att vandra ut från min comfort zone.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2023-08-09 17:24:52 följande:
    Jag minns det!

    EN dag... känner igen det där =P
    Jo. Glad.

    Den blev faktiskt rätt bra. Sonic lever i ett förhållande med Tails och de stöter på lite faror och så där. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • SweeneyTodd

    Jajamen! Jag har bara skrivit en fancfin, men jag har läst måååånga fanfics. Då om Harry Potter, men mestadels OTP Luke/Reid i den amerikanska såpoperan As the world turns. 

Svar på tråden Har du någonsin skrivit fan fiction?