• LumaMMXXIII

Uppriktig avföringsfråga!!

Hej! Helt ärligt problem här. 
    jag upplever att jag aldrig bajsar ur mig helt. Får känslan av att jag alltid har kvar avföring i ändtarmen. Så varje gång jag tex ska kissa så kommer det lite bajs. 

Någon annan som har det så? 
    Känns dumt att använda laxeringsmedel. Är varken förstoppad eller hård i magen. 

Man kan tycka att det inte är ett problem men för mig är det det. Behöver jag fisa så vet jag aldrig om jag behöver uppsöka toalett. 

• Svar på tråden Uppriktig avföringsfråga!!
  • Anonym (Lisa)

Gå till doktorn. Kanske behöver något, alltså hjälp, läkemedel

• Anonym (SS)
    Förstår din känsla litegrann. Äter du ordentligt med fibrer? Frukt o grönt . Jag får själv en bättre känsla när jag äter bättre mat 
  • Anonym (Läkare)

Gå till vårdcentralen med ditt problem. Låter som att du har gått med förstoppning mer eller mindre en längre tid (kan var länge sedan) eller att du har för vana att gå och hålla dig. Då kan det bli som en uttänjd ballong i ändtarmen som aldrig riktigt töms. Då kan du behöva något lösande under ett halvår eller ett år så att det nästan rinner ut istället tills tarmen återfår normal form och funktion. Men som sagt, tala med din vårdcentral!

• Anonym (Läkare)

Såg att mitt nick blev tokigt. Jag är inte själv läkare, utan tycker du ska uppsöka läkare!

• Anonym (Xxx)

Du har antingen bakre framfall (rectocele) eller hemmorojder. Gissar jag. Sök läkare. För att tömma tarmen helt drick Optixpress plommonjuice och käka något laxerande till typ sockerfritt godis eller så.
    Lycka till. 

Svar på tråden Uppriktig avföringsfråga!!