• Anonym (Hjälp)

Knivig sits

Hallå där! 

Jag har hamnat i en rejält jobbig sits och undrar om någon har några bra råd/erfarenheter att komma med.

Jag har sedan 2 veckor tillbaka påbörjat en ny tjänst på ett nytt företag, ett jobb jag länge drömt om att få.
    Olyckligtvis insjuknade jag återigen i min ätstörning för ca 9 månader sedan och var övertygad om att jag skulle blivit bättre till jobbstart. 

Kliniken jag får hjälp ifrån vill att jag nu ska börja ett dagvårdsprogram som innebär att jag är där varje vardag i 3 månader för att bli helt bra, något jag vet att jag skulle behöva.
    Dock sätter det mig i en knivig sits då jag antar att jag riskerar att bli av med jobbet då jag fortfarande är under provanställning och enbart jobbat 2 veckor.

Min arbetsgivare känner till min problematik, men då jag har gått upp en del i vikt sedan start så tror jag inte att hon inser allvaret och tror nog att jag är i bättre skick än vad jag är?
    Har sån ångest, vet inte hur fan jag ska göra. 

• Svar på tråden Knivig sits
  • Anonym (Hin håle)

Kanske en dun fråga men, du borde ju bli sjukskriven på de premisserna? 

• Anonym (Korvspad)

Klart att du ska ha vård. Du får ställa in dig på att så klart bli uppsagd så får du söka drömjobbet när du är friskare. Du kan söka andra jobb så länge som passar in med din behandling.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-08-12 11:24:46 följande:

Kanske en dun fråga men, du borde ju bli sjukskriven på de premisserna? 

Joo jag kommer ju får en sjukskrivning från läkare, dock blir jag ju kanske av med mitt jobb.
    Står i valet och kvalet hur jag ska göra. 

Får fundera några varv 
Svar på tråden Knivig sits