• Mepås

Nästäppa och utebliven PMS, graviditetssymtom??

BIM- 4 eller 5 idag! Har sen igår en märklig nästäppa utan snor (ursäkta detaljerna), så illa ändå att jag fått sova med öppen mun och vaknat flera gånger av att det känts som jag haft hela Sahara i munnen. Jag har ingen allergi och detta hör INTE till nån normalitet för mig. 

Jag saknar också PMS-symtom, brukar ha ömma bröst, mensvärk, huvudvärk och ett jävla humör. Men just nu känns det som om jag aldrig kommer få mens. Har heller inte de där tjocka vita flygningarna utan endast sparsamma, tunna och genomskinliga som vid ägglossning nästan. Jag är också väldigt trött och orkeslös sen en vecka tillbaka.

Är nu intresserad att höra om någon av er haft liknande symtom som sedan visats sig bero på graviditet? Trötta kommentarer om att "jag bara ska testa" undanbedes. Det förstår jag själv Kyss

• Svar på tråden Nästäppa och utebliven PMS, graviditetssymtom??
  • monstretmonster

Men vad vill du ha för svar? Det är ju omöjligt för oss att svara på. Gissar att du vill höra typ ?sådär hade jag exakt när jag blev gravid, grattis? så jag skriver grattis till graviditeten! 

• Mepås
    monstretmonster skrev 2023-08-14 12:08:53 följande:

Men vad vill du ha för svar? Det är ju omöjligt för oss att svara på. Gissar att du vill höra typ ?sådär hade jag exakt när jag blev gravid, grattis? så jag skriver grattis till graviditeten! 

Vad jag vill ha för svar? Jag frågar ju om det finns någon som upplevt liknande, det är alltså svaret jag vill ha - liknande erfarenheter som visade sig bero på en graviditet, eller inte. Vilken idiotisk kommentar verkligen. 
  • monstretmonster
    Mepås skrev 2023-08-14 12:23:36 följande:
    Vad jag vill ha för svar? Jag frågar ju om det finns någon som upplevt liknande, det är alltså svaret jag vill ha - liknande erfarenheter som visade sig bero på en graviditet, eller inte. Vilken idiotisk kommentar verkligen. 
    Det är ju ganska uppenbart att du bara vill höra att du är gravid 
  • EnAnonumius
    Mepås skrev 2023-08-14 12:23:36 följande:
    Mja.. Din fråga var ju skriven så här

"Är nu intresserad att höra om någon av er haft liknande symtom som sedan visats sig bero på graviditet?"

Så även om svaret vad lite sarkastisk i sig så var den ju ändå spott on med sin motfråga, baserat på det du skriver.

Du efterfrågade ju tydligt om folk hade liknande symtom, som det då skulle sedan bero på graviditeten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • monstretmonster

Varför testar du dig inte? Det är ju uppenbara symtom om du nu inte inbillar dig. Mensen är ju också sen och det är ju inte inbillning

• Nässelfjärilen

Om jag har förstått det hela rätt så bör man få ett plus på graviditetstestet om man har symtom, då det som gör att man får symtom är ökningen av hCG i kroppen. Så att testa redan nu, om det är så att du tolkar det som graviditetssymtom, ligger väl inte helt fel i kurs? Finns ju testa tidigt-test som detekterar graviditeter så tidigt som BIM-6. 

Men nej, jag har inte haft nästäppa såpass tidigt. Det kom först senare i graviditeten. 

• Mepås

Men vad är det frågan om nu egentligen? Hahaha... det är väl uppenbart vad mitt syfte med inlägget var, att jag hoppas att mina symtom beror på en graviditet. Det är också uppenbart att jag vill höra att jag är gravid, JA! Smart drag monstretmonster. Men jag förstår att syftet med dina kommentarer här snarare var att få mig känna mig dum. Glad

Vidare är jag endast intresserad av andras erfarenheter kring det jag skrev i mitt inlägg, tack. 

• summer13

Trött och orkeslös är vanligt i lutealfasen, då den domineras av progesteron, vilket gör att det är normalt att vara trött även om man inte är gravid.

Nästäppa har kommit först i andra/tredje trimestern för min del, då det brukar komma när blodvolym ökar och slemhinnorna svullnar. 

Jag kan inte relatera till dina symptom men hoppas att du får det svar du önskar när du testar. 
    {#emotions_dlg.flower}

• Mepås

Tack för alla övriga svar! Jag har några testa tidigt-stickor hemma så kanske tar ett imorgon bitti då Glad

• cutepenguin
    Mepås skrev 2023-08-14 13:14:24 följande:

Men vad är det frågan om nu egentligen? Hahaha... det är väl uppenbart vad mitt syfte med inlägget var, att jag hoppas att mina symtom beror på en graviditet. Det är också uppenbart att jag vill höra att jag är gravid, JA! Smart drag monstretmonster. Men jag förstår att syftet med dina kommentarer här snarare var att få mig känna mig dum. Glad

Vidare är jag endast intresserad av andras erfarenheter kring det jag skrev i mitt inlägg, tack. 

Men varför tar du då inte ett graviditetstest? 🥰 Frågar av all välmening.

Men eftersom du efterfrågade erfarenheter: Vid min graviditet var nog mina symptom att jag inte hade några, lite som du beskriver. Jag kände mig absolut tröttare veckan innan jag plussade däremot. Brukar också ALLTID ha ont i brösten från ÄL tills mensen kommer, men den gången slutade brösten ömma 4 dagar efter ÄL. Hade inte min vanliga PMS, däremot hade jag som vanligt lite fetare hy och fick acne.

• monstretmonster
    Mepås skrev 2023-08-14 13:14:24 följande:

Ja men det blir lite löjligt när du inte ens tagit ett test. 
  • Mepås
    monstretmonster skrev 2023-08-14 13:32:21 följande:
    Ja men det blir lite löjligt när du inte ens tagit ett test. 
    Noterar det.
Svar på tråden Nästäppa och utebliven PMS, graviditetssymtom??