Anonym (suck) skrev 2023-08-18 16:09:50 följande:
Jag undrar över hur mycket jag ska behöva genomlida i mitt liv o varför livet vill ta dö på mig.
Skrev ett långt inlägg men det blev så långt o fullt med vidrigheter så jag tvivlar på att någon skulle tro att jag hade orkat leva med allt de skiten.
Jag sökte psykhjälp vid ett tillfälle men hon började gråta o sa att jag hade förmycket för att hon skulle orka hjälpa mig.
Det är ett under att jag lever.
Jag vill leva....min tid är tyvärr lånad pga sjukdomar...o jag skulle vilja uppleva hur det är att inte ständigt vara rädd, panikslagen o utan att någon eller livet vill ta dö på mig.
Hur känns det att leva i lugn o ro?
Stanna upp och andas, se kring dig där du är nu. Är inte lugnet egentligen närvarande hela tiden?
en intressant undersökning jag läste för länge sedan handlade om att där man hittar procentuellt flest som funnit frid och äkta lycka, sitter på death row (vet inte det svenska ordet)
Man har levt ett liv i kaos och misär, men där och då finner man den inre frid vi alla bär med oss, men är för uppslukade av våra egna tankar för att ens inse det. När du inte har den mentala inställningen att det finns något att förlora, finns heller inget att tänka på. Frid.
Alla söker vi det här i livet, frid och lycka. Oftast drar vi bara på oss en mer och mer förtätad tankekonstruktion i sökandet, vi ska hitta lösningar, träna, yoga, nytt jobb, ny partner etc.
Sätt er ner och håll käften en stund, är andemeningen i det här inlägget