• Anonym (Ts)

Konstanta sammandragningar i flera h?!

Är gravid i v 40 och har nu haft smärtfria men konstanta sammandragningar i flera h. Magen har varit spänd som en kanonkula sen typ kl 1630-17? Nån annan som haft såhär i slutet av en graviditet? Det gör inte ont men är ju rätt jobbigt.

Min BM sa att man bara skulle ringa förlossningen om det gjorde ont. Men vad är detta??

• Svar på tråden Konstanta sammandragningar i flera h?!
  • Maymom

Låter som att det kan vara på gång att börja. 😊

Jag hade igångsättning med mitt barn och då fick jag först en timme med massa sammandragningar som inte kändes, sen tog ju jag en till tablett för att det skulle komma igång och då övergick det till värkar istället, så jag tänker att det jag gick igenom var en påskyndad version av hur det kan vara.

Vissa har ju oregelbundna värkar i flera dygn så börjar du få ont så ta tid på dem. Och får du oregelbundna värkar som gör ont nu inatt kan du ju ta en alvedon och se om du kan somna om. 

• Anonym (Ts)
    Maymom skrev 2023-08-18 00:49:34 följande:

Låter som att det kan vara på gång att börja. 😊

Jag hade igångsättning med mitt barn och då fick jag först en timme med massa sammandragningar som inte kändes, sen tog ju jag en till tablett för att det skulle komma igång och då övergick det till värkar istället, så jag tänker att det jag gick igenom var en påskyndad version av hur det kan vara.

Vissa har ju oregelbundna värkar i flera dygn så börjar du få ont så ta tid på dem. Och får du oregelbundna värkar som gör ont nu inatt kan du ju ta en alvedon och se om du kan somna om. 

Hoppas. Inget än men magen är fortfarande tvärspänd mest hela tiden och nu har jag också kräkts tre gånger. Så nåt händer ju men vete katten vad.
  • Anonym (A)

Jag satt uppe en hel natt med sammandragningar. Dagen efter fortsatte det lite lätt för att klockan 18 komma en rejäl värk. Sen var det igång och 23.41 var hon ute.

• Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2023-08-18 09:02:52 följande:

Jag satt uppe en hel natt med sammandragningar. Dagen efter fortsatte det lite lätt för att klockan 18 komma en rejäl värk. Sen var det igång och 23.41 var hon ute.

Åh, du ger mig hopp. Har haft magen som en kanonkula hela natten och kräkts (har extremt lätt till kräk för allt fysiskt), och det fortsätter nu under dagen med tokspändhet och illamående.  Jag hoppas det drar igång rejält nu, det här är ju helt värdelöst. 
Svar på tråden Konstanta sammandragningar i flera h?!