Anonym (Hmm) skrev 2023-08-20 11:34:57 följande:
Tack va snäll du är.
Nej men det som gör att jag drar mig för det är väl uniformen samt att allt ska registreras hos vården. Man vill ju kunna vara anonym och bara få prata ur sig med en medmänniska.
Men mådde dåligt inatt. Dricker sällan men inatt drack jag o då mår jag sämre om man mår dåligt. Personligen har jag mått mycket värre så dåligt att jag inte ens fattar att man lever idag. Men så dåligt mår jag inte nu längre.
Det var bara en tanke som dök upp o jag skrev tråden inatt. Har tidigare gått frivilligt till akutpsyk men där blir man inlåst och så vidare. Visserligen har jag hört om jourhavande präst eller liknande. Men det känns för extremt o dessutom är jag ateist men en dålig erfarenhet utav en djupt troende förälder som tortera en som barn men blev förlåten av gud varje söndag. Så drar mig för kyrkan med.
Jag kommer klara mig denna gången. Tack för din välvilja, väldigt fint av dig o er andra i tråden.
Som tidigare nämnts, man kan prata med jourhavande medmänniska, eller med Mind:s Självmordslinje också.
Jourhavande präst kan du prata med även om du inte är religiös.
Alla dessa alternativ är bra och inte
"extremt" på något sätt. Du är ju anonym, ingen annan vet att du chattat eller talat med dem i telefon.
Det är förståeligt om du är avigt inställd till jourhavande präst med din bakgrund, men som tidigare sagts- det finns jourhavande medmänniska och Självmordslinjen också. De är inte religiösa.
Eftersom du är anonym behöver du inte alls fundera över vad andra kan tänkas tycka om att du tar hjälp online, det är bara att prova!
Lycka till!