-
Jag och min sambo känner en kvinna vi båda känner som kommer och hälsar på ibland. Ibland är det jag och ibland hansom bjuder hem henne på mat eller liknande då hon är i en ganska knivig ekonomisk sits.Min sambo har dock känt henne i 10 år och jag har bara känt henne i 9 år.Till saken hör att även om hon suttit och pratat med mig i timmar så slår det aldrig fel,när hennes telefon ringer så säger hon alltid, framför mig "Kan jag ringa upp senare, jag är hemma hos Pelle""Kan jag ringa upp senare jag är hos Pelle, han har bjudit på mat"Eller "Ja jag har frågat Pelle och han sa att man kan köpa det på ICA" -trots att det var jag som sa att man kan köpa det på ICA...Hon nämner aldrig mig trots att jag sitter mitt framför henne och jag och Pelle bor ihop.Det känns väldigt konstigt att hon gör så både till sina vänner och sina barn. Är jag bara känslig över en bagatell eller utövar hon nån slags härskarteknik?
-
Svar på tråden Använder hon härskarteknik
-
Hon har säkert sagt till folk att hon dejtar Pelle. Du finns nog inte ens
-
Den hon pratar med känner väl Pelle bäst.
-
Sluta umgås med henne
-
Låter som att hon försöker få det att framstå som att hon och Pelle är mer än vänner. Alternativt att, som någon annan sa, så känner personen hon pratar med Pelle bättre än de känner till dig. Är nog 50/50 på den
-
Tack för svaren, hennes barn till exempel som båda två känner mig bättre än Pelle, de vet mycket väl att Pelle och deras mor inte har någon relation. Det skulle inte finnas på kartan om han var singel heller för den delen. De känner dessutom mig väl. Ändock, även till dem så gör hon så där... Har jag stått och lagat mat och dukat fram och samtidigt konverserat med henne och Pelle bara suttit och kollat på tv under tiden så är det ändå samma sak... Telefonen ringer och det är hennes 19 årige son: "Jag är hos Pelle, han bjöd på mat"
Därav min undran om det är någon slags teknik i ett försök att trycka ner mig?
Konstigt känns det och jag får alltid en känsla av dåligt mående när hon varit på besök men brukar avfärda den.
Eller är det så att vissa bara säger sådär utan att mena nåt alls med det? Vore ju bäst men eftersom jag skriver här och ber om lite råd så verkar det ju ha påverkat mig lite grann. -
Du ska inte umgås på ett personligt plan med personer som får dig att må dåligt oavsett deras bakomliggande motiv och eventuella förklaringar. Du har ingen skyldighet gentemot henne så bryt kontakten.Anonym (Är jag bara känslig?) skrev 2023-08-23 00:45:55 följande:
Tack för svaren, hennes barn till exempel som båda två känner mig bättre än Pelle, de vet mycket väl att Pelle och deras mor inte har någon relation. Det skulle inte finnas på kartan om han var singel heller för den delen. De känner dessutom mig väl. Ändock, även till dem så gör hon så där... Har jag stått och lagat mat och dukat fram och samtidigt konverserat med henne och Pelle bara suttit och kollat på tv under tiden så är det ändå samma sak... Telefonen ringer och det är hennes 19 årige son: "Jag är hos Pelle, han bjöd på mat"
Därav min undran om det är någon slags teknik i ett försök att trycka ner mig?
Konstigt känns det och jag får alltid en känsla av dåligt mående när hon varit på besök men brukar avfärda den.
Eller är det så att vissa bara säger sådär utan att mena nåt alls med det? Vore ju bäst men eftersom jag skriver här och ber om lite råd så verkar det ju ha påverkat mig lite grann.
Omge dig med människor som lyfter dig och får dig att må bra istället.